Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

114

2013.07.14. 20:46 | bervas | Szólj hozzá!

Megint találtam valami furcsát a motortérben:

Dsc01306b.jpg

Relének nagy, vezérlő elektronikának kicsi. Nézegettem, nézegettem, kinyílott:

Dsc01304b.jpg

Ez nagyon úgy néz ki, mint egy diagnosztikai aljzat. Annyi apró hibával, hogy nincs említve a kapcsolási rajzokon, meg általában sehol. Megint nekiláttam, túrtam a netet egy estén át. Aztán rábukkantam erre az oldalra

Az olvasottak alapján úgy tűnik, a VW a hetvenes évek közepén már kísérletezett computer alapú diagnosztikával, és digitális (lyukkártyás) hiba adatbázissal. Tehát az NSU kreténségéhez a VW is hozzátette a maga kreténségét. Azt írja az oldal, hamar kiment a dolog a divatból, ahogy szegény Ro is. Ha lesz kicsi időm, majd kimérem, mi és merre a lábakon.

Ha már mérés, arra akartam rájönni, miért nincs tompított, ha reflektor van. Bújtam egy estét a kapcsolási rajzot. Valamennyire eligazodtam rajta, de nem 100%-ig. Fogtam a multimétert, csiszolóvásznat. Szülő rögvest kiröhögött, fogta a próbalámpáját, és várta az idejét. A motortérben 6 relé van egy szerelőlapon és 4 biztosíték egy táblában. A kapcsolási rajz 2 biztosítékot jelzett, egyet a tompítottnak, egyet a reflektornak. Kicsit pucoltam a tábla pólusain, a biztosítékokon. Bekapcsolt reflektornál kimértem, hol megy áram. Kiderült, a négyből két biztosíték a reflektor. Szülő is kilámpázta ugyanezt, majd rövidzárral kimértük, a másik két biztosíték a tompított két égője.

Meghallgattuk, melyik relé kattan. A kattanós egy másikkal ketten eléggé külön volt elhelyezve, úgyhogy éreztem, nyomon vagyok. A nem kattanósnak lehúztam az aljzatát, megkerestem az állandó és kapcsolt 12V-ot. A lámpakapcsoló tompított állásban adta a 12V-ot, úgyhogy megvolt a hiba, ez volt a tompított relé. Kicseréltem a két relét. Most a tompított ment hibátlanul, a reflektor relé már kattant, de nem világított. Van egy cserélendő relém.

Ezen elgondolkodva teszteltük az AC-t. Előtúrtam némi maradék csövet. Egy kis flakonba benzint tettem, az AC nyomócső vége alá meg egy poharat. Szülő erősen kétkedett a dologban, én nem annyira. 10 másodperc indítózás után a benzin megjelent a pohárban, felszívta az AC a földre tett flakonból a benzint. Tehát az AC működik.

A hűtővíz viszonylag jól tartotta magát, nem látszott csökkenés a szinten. Az indítózások után viszont megint szivárgott a vízszivattyú alatt és a blokk alatt valahol. Alánéztem lámpával a blokknak. Jót nem tapasztaltam, mert egyenletesen volt nedves az alja, nem konkrét helyen csöppös. Lehet, a motorblokk síkok nem feküdtek jól fel egymáson. Amíg a blokk be nem indul, és a melegedés nem tesz rendet, valószínűleg szivárogni fog. Ha még azután is, az igen ciki.

Más dolog nem lévén nekiláttam levenni a hátsó kipufogó konzolt:

Dsc01311b.jpg

Igen, itt is elsőre nyíltak a csavarok, és egyszerűen lejöttek a helyükről. Az egyik 12 mm a másik 13 mm laptávú volt, ezt a részt már bánthatták. Most már tényleg kéne valamit kezdeni a kipufogóval, lehessen indítani, mert a vízcsöpögés idegesít.

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr855404661

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása