Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

113

2013.07.11. 22:09 | bervas | 2 komment

Egy egész estét böngésztem a neten a vízcső után. Végül amerikai és német oldalakon leltem nyomra. Két autóban volt olyan cső, ami talán jó lehet alapanyagnak. Elballagtam a helyi unixba, ahol az épp unatkozó eladó srácok pillanatok alatt kitették a képernyőre az egyiket... ami pont jónak tűnt. Be is rendelték, mondták, nem kell megvenni, ha nem lesz jó. Jó lett:

Dsc01284b.jpg

Megfaragtam kicsit a tapétavágó késsel, és büszkén ül a helyén. Aztán szabtam, mértem és vágtam, ahogy nagyszülőtől láttam kölökkoromban. Lassan beleköltözött a 11 folyóméter a motortérbe. Pár kép a csövekről:

Dsc01285b.jpg

Vákuum szervó és gyújtás szabályzó vákuum.

Dsc01286b.jpg

Itt már vízcső is látszik. Még azt mondják, hogy a németeknél rendezett a motortér...

Dsc01287b.jpg

Csövek mindenütt, minden mennyiségben. Abból a hosszú kiindulási csőből ez a rövid alsó cső lett:

Dsc01289b.jpg

Becsöveztem a tágulási tartályt. Nagyon Skodára emlékeztet:

Dsc01302b.jpg

Ez már műanyag, a régebbieké lemez volt. Feltettem a régi ékszíjakat. Elég vacakok, de arra tökéletesen jók, hogy leszedjék a porrozsdát a szíjtárcsák hornyából. A két szíj egyforma méret, de eltérően vannak megnyúlva:

Dsc01294b.jpg

Dsc01296b.jpg

Ha lepucolták a tárcsákat, jönnek az új szíjak. A csövezés befejezéséhez be kellett tenni a hűtőt. Rendes német autóhoz méltón a hűtő Behr:

Dsc01298b.jpg

Zuhanycsővel feltöltöttem, megnéztem: nem folyt. A teste réz, csak a peremezve rátett acéllemezek rozsdásak kicsit. körben 1x2 cm-es szivacsbetét szigeteli a menetszelet. A légtelenítő csavar és menete hibátlan:

Dsc01300b.jpg

Bekerült a hűtő, helyükre kerültek az utolsó csövek. A fűtéscsap zárva van, kapcsolókarja törött, azt rövidre zártam. Eléggé megtelt a motortér:

Dsc01301b.jpg

Vettem egy nagy levegőt, és elkezdtem felönteni a rendszert fagyállóval. Öt liternél még meg se szólalt, csak nyelte a folyadékot. Hét liternél is csendes volt, Nyolc és fél liternél hallottam, hogy kezdi feltölteni a hűtőt, addig a blokk ette a vizet. Kilenc liternél megtelt a hűtő, el lehetett zárni a légtelenítőt. Belement a teljes tíz liter.

Néztem, mi folyik és merre. Elsőnek a fűtés bemenő csonkja csöpögött. Bilincs mozgatással, újrahúzással megszűnt a probléma. Aztán vártam kicsit, de minden száraz maradt. Ekkor nekiláttam indítózni, jó hosszúakat. Hadd dolgozzon a szivattyú, legyen nyomás a rendszerben. Két randa csurgás jelent meg. Egyik a szivattyú egyik beömlő csonkjánál, a másik valahol a kuplung táján a blokk alatt. Most kicsit áll a motor. Vagy megáll a szivárgás, mert eltömíti a rendszerben levő kosz, vagy hozzá fog kelleni nyúlni. Viszonylag elégedett vagyok, mert a tömítési helyek számához képest elenyésző a szivárgások száma.

Becsavartam a gyertyákat, és úgy is indítóztam. Kétütemű stílusban pöfög a katalizátor. Van kompresszió, fogja az önindítót.

Még össze kell kötni a karbuval a keverék olajszivattyút. Kell rendes benzincső, kanna, és tesztelni az AC-t, karbut. Emellett nézegetem a kipufogó kúpos tömítéseket. Lesz az is, és akkor felakasztom a rendszert egy teszt erejéig.

Címkék: hűtés 80 cső NSU Wankel Ro

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr205401094

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ádi F. 2013.07.12. 10:00:02

Ahogy látom az indítási próba időpontja rohamosan közeleg, csak így tovább!
süti beállítások módosítása