Egy kedves olvasótól levél érkezett, vastag pukifóliás borítékban. A tartalma:
Ebbiza egy gyári prospektus a járműhöz. Lapozzunk bele:
Fent a hat hívószó. A következő lapok ezekről szólnak. Elsőnek a formaterv:
Fehér kocsi acélfelnikkel. Ez is az lesz egyszer. A következő az úttartás:
Elöl MacPherson, hátul ferde tengelyű hosszlengőkar. Első rugóút 190 mm, hátsó 260 mm. Nagy tengelytáv. Negatív kormánylegördülési sugár. Elöl a váltó mellé tett féktárcsák, alumínium csonkállványok, minimális rugózatlan tömeg. Akkor nagyon szerették a viselkedését, és ma sem vall szégyent. A komfort:
Vörös plüss belső, a kocsi biztos fehér volt. Ötszemélyes utastér, kényelmes epedarugós ülések. A vezetőülés hosszirányban és függőlegesen állítható. Utóbbi az enyémből már kimaradt, kispórolták. Zárható kesztyűtartó belső világítással, az ülések hátulján rakodózsebek. Három hamutartó. Hátul gyerekzár. Kormányszervó, félautomata váltó, hátul könyöktámasz. Komplex szellőzőrendszer, külön lábtéri szellőzéssel, minden a műszerfalról állítható. 600 literes teljesen kárpitozott csomagtér, az üléstámlák kivételével növelhető. A biztonság:
Négy tárcsafék szervóval, kétkörös rendszer, hátul terhelésfüggő fékerőszabályozó. Elöl H1 halogén fényszórók és ködlámpa, akkoriban csúcstechnika. Hatalmas üvegfelületek, jó kilátás, nincs holttér. Kormányszervó, fékszervó, félautomata váltó. Gyűrődőzónák elöl-hátul, rövid kormányoszlop, tank a hátsó kerekek között, párnázott műszerfal. A teljesítmény:
Akkoriban ez egy erős felső kategóriás túraautó volt. A felső képen a babakék szín kimondottan jól áll neki. Ecsetelik a Wankel motor előnyeit, írják a szabványos DIN fogyasztást. Kiemelik, hogy minimális karbantartást igényel, hogy elmegy normálbenzinnel, hogy nem kell olajcsere. Ami igaz is, hiszen csak szűrőt kell cserélni, és belelocsolni 1000 km-enként azt a 2 liter olajat. Jöjjön a még nagyobb szám, a sportosság:
Ez a narancs szín annyira 70-es évek. Az alufelnik Fuchsok, ez van a Porsche 911-hez is. A szöveg szerint annyira jó az úttartás, könnyű a kezelhetőség és annyira masszívak a fékek, hogy könnyedén lehet vele tempósan haladni. Végül műszaki adatok:
Aztán röntgenrajz, és extralista:
- kézi vagy elektromos tolótető,
- első fejtámlák,
- hárompontos biztonsági öv elöl,
- rádió két hangszóróval,
- motoros antenna,
- alufelni,
- metálfény,
- bőrkárpit,
- színezett üvegek.
Ezekből nekem az első három biztos benne van. A rádiónak csak a helye van meg, az antennáról nem tudom, kézi vagy motoros. A szélvédő zöld, a többi üveg fehér.
Köszönöm szépen a küldeményt. Törlesztek érte 10 év múlva, ha elkészül a kocsi.
Utolsó kommentek