Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

104

2013.06.27. 07:50 | bervas | 3 komment

Mutatom a mai nap hősét:

Dsc01154b.jpg

Ebből talán sejthető a végeredmény. Egyszóval, be kellett üzemelni az új játékszert.

Előkerestem a csavaros dobozból a blokkot rögzítő első tőcsavarokat, és becsavartam az első deknibe. Aztán szülő megkereste az ezeréves kötelet, és rácsomóztuk a blokkra. Kinyitottuk a zsiráfot, beakasztottuk a horgot, és pár perc múlva a levegőben lengett a mázsás blokk:

Dsc01142b.jpg

Mit mondjak, nagyságrenddel könnyebb volt így dolgozni, mint négyen cipelve-rángatva ugyanazt a tömeget.

A kényelmes beszereléshez útban volt az első stabilizátor. Megemeltem a kuplungharangot a krokodillal, hogy könnyen lehessen rácsúsztatni a blokkot:

Dsc01145b.jpg

Bekentem zsírral a konverter ház vezetőcsapját és a blokk illesztőperselyeit. Összeválogattam a blokkcsavarokat. A zsiráffal egy méter szabad helyen rá tudtam fordulni a kocsi elejére. A zsiráf lábai bőven elfértek a kocsi eleje alatt, a krokodil sem zavart. Szülővel nekiláttunk a helyére ereszteni a blokkot. Az egész nagyon könnyedén ment. A konverter középcsap helyére csúszása után már nagyjából központos volt a blokk vége és a kuplungház. Beakasztottam a felső csavarokat, majd eresztettük tovább a blokkot. Beakasztottam az egyik alsó csavart is.

A blokk elején felcsavaroztam a kereszttartót az első deknire. Próbáltam felcsavarozni a kereszttartó végeit a rögzítő bakokra, de nehezen ment. Kis legózás után kiderült, összecseréltem, vagy talán régebben összecserélték az első és hátsó rögzítő csavarokat. Addig permutáltam a kétféle méretű 6 db csavart, míg kiderült, a hosszabbak valók előre, a körülbelül egyforma rövidek a kuplunghoz. Az első kereszttartó bakokhoz rögzítése után meghúztam a négy hátsó blokkrögzítő csavart. A blokk bent lakott a motortérben a helyén. Végre.

A nyomatékváltó olajcsövei következtek. A blokk rövidülés miatt mindkettőt kicsit feszíteni és görbíteni kellett, de végül szépen a helyükre mentek. Természetes, hogy a visszafolyó csövet le kellett ehhez venni, mert elég kretén helyen kellett átbújtatni. Természetes, hogy egy deci olaj kifolyt, hiába próbáltam fél kézzel befogni a likat, míg másikkal a csövet nyomorgattam.

A következő lépésben feltettem a kormányszervó szivattyút. Ismét le kellett venni a szíjtárcsáját, amihez ismét lehúzó kellett. Kicsit szűkös volt a hely, játszani kellett a rögzítő csavarok behelyezésével és a szíjtárcsa visszarakásával. A szíjtárcsát forgatva dolgozott az olaj az olajtartályban, csinált valamit a szervó. Itt a mai végeredmény:

Dsc01152b.jpg

Lehet tovább haladni, arccal az elektromos rendszer felé, hogy pörgethessen az önindító.

A fék közben nagyon jó lett. Két centiméter pedálút után harap, szuszog a szervómembrán, felengedve visszahúzzák a betéteket a karmantyúk.

Címkék: motor 80 fék NSU Wankel Ro

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr675379665

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Virago_1000 2013.06.29. 13:16:28

Tisztelettel kerdezem: Miert szereled ossze az autot? Hiszen lakatolashoz, fenyezeshez ujra szet kell szedni, a blokkot is kivenni, stb, nem?

bervas · http://mt10.blog.hu 2013.06.29. 22:23:09

@Virago_1000:

Teljesen igaz, lakatoláshoz újra miszlikbe kell szedni.

Csakhogy addig kiderül, melyik furat mit tart, mire való. A részegységek összeállnak, nem frissen fényezett kaszninál kell fúrni-faragni.

Emellett egy összerakott autót kisebb térfogatban lehet tárolni, mint egy darabokra szedettet. Eddig működésképtelen roncs volt, most működőképes roncs lesz korlátozott önjáró készséggel, működő fékkel.

Továbbá könnyebb ötszámjegyű összegeket időnként beletenni, és gyorsan látni az eredményt, mint hétszámjegyű összegeket beletenni, és hónapokat várni, míg látszatja lesz.

Virago_1000 2013.06.30. 21:52:35

@bervas: Ertem, a "vegen", mikor elhozod a fenyezotol, csak bele kell pakolni a motort, futomuvet, fekeket stb.
Mondjuk szerintem igy tobb ido, mert 2x szeded szet, rakod ossze.
Sajnos ez a veteranos mufaj ilyen, 7 szamjegyu osszeegek beletetele utan is eltelik tobb mint 1 ev, mire latszatja van. Ezert uzik olyan kevesen, az autoszeretok nagy tobbsege csak tisztes tavolbol csodalja.
süti beállítások módosítása