Ma inkább tapogattam, gondolkodtam, mint látványosan haladtam.
Először megtámadtam a háromlábú lehúzóval a vízpumpa tengelyen az agyat. 1 mm-t húztam előre, így minden kellemesen elfér egymás mellett. Nem akad a főtengely ellensúlya.
Aztán nekiláttam a mindenféle konzolokat felpróbálni a blokkra. Elővettem a generátor tartófüleit. Ledrótkeféztem a nagyja mocskot, megkerestem a csavarokat, kitisztítottam a meneteket, és mindent feltettem a helyére. A generátornak két konzolja van:
Egykor sárgára voltak kadmiumozva, talán a jövőben is így lesznek. Feltettem kicsit a generátort is, ellenőrizni, minden passzol-e.
Szemre minden rendben. A generátor forog, a voltmérő mocorog. Kívülről randa, le van kenve ezüsttel, meg az egyik összefogó csavar menete is javított. Valószínűleg felújíthatták, vagy más miatt nyúltak hozzá.
A következő programpont a szekunder levegő szivattyú konzolja volt. Öntött acél, ez is kapott sok drótkefét. Ezt bontottam le a legelején a dolgoknak, így kellett némi idő, míg kilogikáztam, mi hogyan van. Ez maga a konzol:
Az oldalán a gyújtótrafó tartókonzolja:
Elővettem a dobozból a felújított csereszivattyút, próbáltam a helyére tenni. Nagyon furcsán állt, nem mozgott, nem tudtam a feszítő részét rendesen bekötni. Kezdtem vakarózni, nem jót sejtettem. Elővettem a szétbontott régi szivattyút, nézegettem egy darabig a kettőt egymás mellett. Aztán meglett a probléma:
A két ház 90%-ban egyezik. A maradék 10% miatt nem passzol ide az új. Azt hiszem, garancia ide vagy oda, szét fogom szedni az újat, és átpakolom a régi házába. Valami megérzésem lehetett, mert szivattyú szétszedő célszerszámok csináltatásával kezdtem az egész kocsi bontását, úgyhogy egy nyugodt pillanatban megejtem a műveletet.
Utolsó kommentek