Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

95

2013.06.02. 19:46 | bervas | Szólj hozzá!

Ma inkább tapogattam, gondolkodtam, mint látványosan haladtam.

Először megtámadtam a háromlábú lehúzóval a vízpumpa tengelyen az agyat. 1 mm-t húztam előre, így minden kellemesen elfér egymás mellett. Nem akad a főtengely ellensúlya.

Aztán nekiláttam a mindenféle konzolokat felpróbálni a blokkra. Elővettem a generátor tartófüleit. Ledrótkeféztem a nagyja mocskot, megkerestem a csavarokat, kitisztítottam a meneteket, és mindent feltettem a helyére. A generátornak két konzolja van:

Dsc00955b.jpg

Egykor sárgára voltak kadmiumozva, talán a jövőben is így lesznek. Feltettem kicsit a generátort is, ellenőrizni, minden passzol-e.

Dsc00956b.jpg

Szemre minden rendben. A generátor forog, a voltmérő mocorog. Kívülről randa, le van kenve ezüsttel, meg az egyik összefogó csavar menete is javított. Valószínűleg felújíthatták, vagy más miatt nyúltak hozzá.

A következő programpont a szekunder levegő szivattyú konzolja volt. Öntött acél, ez is kapott sok drótkefét. Ezt bontottam le a legelején a dolgoknak, így kellett némi idő, míg kilogikáztam, mi hogyan van. Ez maga a konzol:

Dsc00958b.jpg

Az oldalán a gyújtótrafó tartókonzolja:

Dsc00961b.jpg

Elővettem a dobozból a felújított csereszivattyút, próbáltam a helyére tenni. Nagyon furcsán állt, nem mozgott, nem tudtam a feszítő részét rendesen bekötni. Kezdtem vakarózni, nem jót sejtettem. Elővettem a szétbontott régi szivattyút, nézegettem egy darabig a kettőt egymás mellett. Aztán meglett a probléma:

Dsc00963b.jpg

A két ház 90%-ban egyezik. A maradék 10% miatt nem passzol ide az új. Azt hiszem, garancia ide vagy oda, szét fogom szedni az újat, és átpakolom a régi házába. Valami megérzésem lehetett, mert szivattyú szétszedő célszerszámok csináltatásával kezdtem az egész kocsi bontását, úgyhogy egy nyugodt pillanatban megejtem a műveletet.

Címkék: konzol levegő 80 generátor szivattyú szekunder vízpumpa NSU Wankel Ro

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr265340758

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása