Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

94

2013.05.31. 22:13 | bervas | Szólj hozzá!

Nekiláttam feltenni a vízpumpát. Nem ígérkezett komplikáltnak, de aztán...

Kicsomagoltam a vízpumpát a fóliából. Megint megnéztem és újra elszörnyedtem, mennyire megrágta az öntvényt az idővel elsavasodó fagyálló.

Dsc00926b.jpg

Bepróbáltam a helyére az új tömítő O gyűrűt. Ez mért méret után lett, eléggé passzolni látszik. Fagyállót bíró anyagú, nem lesz vele gond.

Dsc00929b.jpg

Utána óvatosságból végigpróbáltam a rögzítőcsavarok furatait. Mehettem keresni a menetfúrót, mert elég sokban furcsán viselkedett a csavar. Menetfúrós járatás után egyértelműen javult a helyzet, lehetett tovább próbálgatni az alkatrészeket. Néztem, passzol-e a lemez a blokkon:

Dsc00931b.jpg

és passzol-e a vízpumpán:

Dsc00932b.jpg

Minden rendben levőnek tűnt. Feltettem a tömítéseket és nekiláttam segítséget keresni, mert természetesen a vízpumpa felszerelés is két emberes. Szülő jött segíteni. Nyomta a szivattyút fentről lefelé, rá az O gyűrűre, miközben én harcoltam a csavarokkal. Hiába az alapos zsírozás, gondolkodósan mentek helyükre a csavarok. Meghúzás után ellenőriztem a rést a pumpa és az első dekni között:

Dsc00934b.jpg

A körmöm nem fért bele, a rés szimpatikusan kicsi. A biztonság kedvéért visszavettem a pumpát, és megnéztem, milyen helye van az O gyűrűnek. Nem deformálódott, nem mászott semerre. A méret tehát passzol, és a szerelési technológia is. Meghúztam a csavarokat, és kezdtem elégedett lenni. Pumpa a helyén.

Dsc00933b.jpg

Körben viccesen virít a zárólemez friss sárgája:

Dsc00936b.jpg

A kis csavar a ventilátor légterelő gyűrűjének a tartófuratát zárja le. Légterelő gyűrűt extra tartozékként lehetett szerezni, vonóhorgos üzemhez ajánlották.

Előkotortam a vízpumpa szíjtárcsáját. Ledrótkeféztem, kicsit megcsiszoltam, és feltettem a helyére:

Dsc00941b.jpg

Megforgattam a szíjtárcsát. Szemre minden rendben. Nekiláttam forgatni a főtengelyt. Hoppá:

Dsc00939b.jpg

Az ellensúly beleakad a szíjtárcsába. Kellemetlen. Fél-egy milliméterrel előrébb kellene lenni a tárcsának. Azóta azon töröm a fejem, hogyan lehetne ezen segíteni. Az egyik megoldás, hogy alátét lemezt teszek a tárcsa és az agy közé. A másik megoldás, hogy előrébb húzom az agyat a vízpumpa tengelyen. Azon is gondolkodom, mi a hiba oka. Az egyik lehetőség, hogy a leköszörült blokk miatt jobban kiáll a főtengely. A másik, hogy a vízpumpa felújításakor kicsit beljebb sajtolták vissza az agyat a tengelyre. Vagy mindkettő együtt.

Az ilyen dolgok miatt látom értelmét csillogóra restaurált állapot előtt kijavítva összerakni a dolgokat. Ha minden szépre lenne fényezve, igen nyűgös lennék, ha utólag kellene fúrni-faragni.

Címkék: 80 vízpumpa szíjtárcsa NSU Wankel Ro

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr975338208

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása