Nekiláttam feltenni a vízpumpát. Nem ígérkezett komplikáltnak, de aztán...
Kicsomagoltam a vízpumpát a fóliából. Megint megnéztem és újra elszörnyedtem, mennyire megrágta az öntvényt az idővel elsavasodó fagyálló.
Bepróbáltam a helyére az új tömítő O gyűrűt. Ez mért méret után lett, eléggé passzolni látszik. Fagyállót bíró anyagú, nem lesz vele gond.
Utána óvatosságból végigpróbáltam a rögzítőcsavarok furatait. Mehettem keresni a menetfúrót, mert elég sokban furcsán viselkedett a csavar. Menetfúrós járatás után egyértelműen javult a helyzet, lehetett tovább próbálgatni az alkatrészeket. Néztem, passzol-e a lemez a blokkon:
és passzol-e a vízpumpán:
Minden rendben levőnek tűnt. Feltettem a tömítéseket és nekiláttam segítséget keresni, mert természetesen a vízpumpa felszerelés is két emberes. Szülő jött segíteni. Nyomta a szivattyút fentről lefelé, rá az O gyűrűre, miközben én harcoltam a csavarokkal. Hiába az alapos zsírozás, gondolkodósan mentek helyükre a csavarok. Meghúzás után ellenőriztem a rést a pumpa és az első dekni között:
A körmöm nem fért bele, a rés szimpatikusan kicsi. A biztonság kedvéért visszavettem a pumpát, és megnéztem, milyen helye van az O gyűrűnek. Nem deformálódott, nem mászott semerre. A méret tehát passzol, és a szerelési technológia is. Meghúztam a csavarokat, és kezdtem elégedett lenni. Pumpa a helyén.
Körben viccesen virít a zárólemez friss sárgája:
A kis csavar a ventilátor légterelő gyűrűjének a tartófuratát zárja le. Légterelő gyűrűt extra tartozékként lehetett szerezni, vonóhorgos üzemhez ajánlották.
Előkotortam a vízpumpa szíjtárcsáját. Ledrótkeféztem, kicsit megcsiszoltam, és feltettem a helyére:
Megforgattam a szíjtárcsát. Szemre minden rendben. Nekiláttam forgatni a főtengelyt. Hoppá:
Az ellensúly beleakad a szíjtárcsába. Kellemetlen. Fél-egy milliméterrel előrébb kellene lenni a tárcsának. Azóta azon töröm a fejem, hogyan lehetne ezen segíteni. Az egyik megoldás, hogy alátét lemezt teszek a tárcsa és az agy közé. A másik megoldás, hogy előrébb húzom az agyat a vízpumpa tengelyen. Azon is gondolkodom, mi a hiba oka. Az egyik lehetőség, hogy a leköszörült blokk miatt jobban kiáll a főtengely. A másik, hogy a vízpumpa felújításakor kicsit beljebb sajtolták vissza az agyat a tengelyre. Vagy mindkettő együtt.
Az ilyen dolgok miatt látom értelmét csillogóra restaurált állapot előtt kijavítva összerakni a dolgokat. Ha minden szépre lenne fényezve, igen nyűgös lennék, ha utólag kellene fúrni-faragni.
Utolsó kommentek