Azt találtam ki, hogy felöntöm a blokkot olajjal. Utána addig tekerem kézzel, míg a nyomatékváltó ágán és a keverék olajszivattyú ágán is be nem indul az áramlás. Így hagyva pedig lehet tesztelni, mennyire sikerült jól az első dekni hegesztése, szivárog-e. Szereztem 10W40 olajat, és szintig öntöttem a blokkot. A pálcán elvileg látszik a szint:
Utána nagy levegőt vettem, és nekiláttam tekerni a főtengelyt. Némi munka után ezt láttam:
A nyomatékváltó nyomó ágán megjelent az olaj. Tehát a dekni és az olajszivattyú közötti O gyűrű a helyén maradt összeszereléskor, és rendesen tömít. Előkerestem az ide csatlakkozó csövet, és a helyére próbáltam. Aztán hümmögtem kicsit. Valami rémlett, hogy eléggé szűkre volt méretezve a hely errefele. Merthogy először az elosztót kell beszerelni:
Ja kérem, annyira szűk a hely, hogy a leszorító villát és az anyát egyszerre kell betenni az elosztóval. Vissza az egész, fel a villa és az anya. Továbbra sincs túl sok hely:
Aztán újabb méretpróba a csővel. A változatosság kedvéért most reszelni kellett. Az AC felhegesztett konzolján túl nagyra sikeredett a bunkó, zavarta a csövet. Végül minden akadály elhárult, és felkerült a nyomócső és az olajnyomás gomba háza:
Tekertem még kicsit a főtengelyt, hadd teljen fel a cső. Hamar megtelt, és nagyot spriccelt. Pucolhattam a blokkról a friss olajat. Utána feltettem a nyomócső következő részét, és egy gumicsővel rövidre zártam a visszatérő ággal:
Tekertem még párszor a főtengelyt, hogy ez a része átforogjon a kenési rendszernek. Úgy tűnt, ez rendben van. Utána a keverék olajszivattyú tápjánál vártam, hogy felbukkanjon az olaj. Sajnos nem bukkant. Törtem a fejem, de nem lett ötletem, miért. A csatornákat átfújkáltam összerakás előtt, elvileg nem lehetett akadály az olaj útjában. Jobb híján nekiláttam feltenni a szivattyút. Talán kell a szívó hatás, hogy meginduljon ebben az ágban is a keringés. Lepucoltam a szivattyúházat, lekapartam a régi tömítést, felpróbáltam az újat. Kicsit ezt is igazítani kellett, hogy passzoljon. Öntöttem olajat a szívócsatornába, és megpörgettem a szivattyút, hogy lássam, dolgozik-e. Szívta a folyadékot, ez rendben volt. Feltettem a helyére, odacsavaroztam. Tekergettem, de nem akart megindulni az áramlás.
Amíg gondolkodtam, nekiláttam az AC környékét feltenni. Az AC alatt egy rudazat konzol lakik. Satuban szétszedtem, megpucoltam, alaposan bezsíroztam. A szerelési könyv szerint 5000 km-enként kell átzsírozni a rudazatot. Ez láthatólag régen nem volt zsírozva. Műtét után könnyen járt, leheletre mozgott. Utána megpróbálkoztam az AC-vel. A könyv szerint rá kell nyomni a karra, aztán 90 fokot forgatni rajta. Ez működik is, amíg friss a membrán. Csakhogy... öt-tíz próbálkozás után kezdtem sejteni, hogy valami nem oké. Satuban szétszedtem az AC-t. Nagy szerencsémre jó anyagból készültek a csavarok és a lemezek, elsőre szétjött minden. Ez lett a probléma:
A membránhoz a fém részeket szegecskötés köti. Alatta kicsit összezömült a műanyag, így szereléskor nem maradt helyén a fém rész. Hiába forgattam az AC testét, a beakasztós rész a testtől külön forgott. Esélyem sem volt a komplett szivattyút feltenni a gyári előírás alapján. Megpróbáltam hát darabokban, lépésenként. Először feltettem a rudazat konzolt és a tartólemezt:
Utána kényelmesen a helyére forgattam a membránt és a beakasztós részt:
Végül rátettem a szivattyúházat:
Tovább tartott kitalálni, mint megcsinálni. Satuban kicsit megzömítettem a membrán szegecsét, de kérdés, mennyire lesz jó a szivattyú. Egyelőre így marad, később kipróbálom, aztán meglátom. Végül felraktam a keverék olajcsövet. Az olajszivattyú végén golyós szelep lakik:
Erre jön fel az olajcső:
Kicsit igazgatni kellett, mert a hegesztés miatt pár fokot elmászott az AC konzol. Mint látszik, az AC kimenő csövénél keveri a benzinbe az olajat. Itt is szűk a hely, kerüli a cső a nívópálca házát.
Ezzel a segédberendezések nagyja a helyén. A keverék olajtáp hiánya aggaszt, még eltöprengek rajta, mi lehet az oka. Még a vízszivattyú hiányzik, annak le kell adni horganyoztatni a hátlapját. Mint megtudtam, ez nem kadmium, hanem sárga horgany. Pár nap, és az is felmehet. Az olajból kb. 1 literrel csökkent a szint, ennyit vett fel a blokk bele.
Utolsó kommentek