Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

88

2013.05.12. 19:50 | bervas | Szólj hozzá!

Azt találtam ki, hogy felöntöm a blokkot olajjal. Utána addig tekerem kézzel, míg a nyomatékváltó ágán és a keverék olajszivattyú ágán is be nem indul az áramlás. Így hagyva pedig lehet tesztelni, mennyire sikerült jól az első dekni hegesztése, szivárog-e. Szereztem 10W40 olajat, és szintig öntöttem a blokkot. A pálcán elvileg látszik a szint:Dsc00860b.jpg

Utána nagy levegőt vettem, és nekiláttam tekerni a főtengelyt. Némi munka után ezt láttam:

Dsc00862b.jpg

A nyomatékváltó nyomó ágán megjelent az olaj. Tehát a dekni és az olajszivattyú közötti O gyűrű a helyén maradt összeszereléskor, és rendesen tömít. Előkerestem az ide csatlakkozó csövet, és a helyére próbáltam. Aztán hümmögtem kicsit. Valami rémlett, hogy eléggé szűkre volt méretezve a hely errefele. Merthogy először az elosztót kell beszerelni:

Dsc00863b.jpg

Ja kérem, annyira szűk a hely, hogy a leszorító villát és az anyát egyszerre kell betenni az elosztóval. Vissza az egész, fel a villa és az anya. Továbbra sincs túl sok hely:

Dsc00866b.jpg

Aztán újabb méretpróba a csővel. A változatosság kedvéért most reszelni kellett. Az AC felhegesztett konzolján túl nagyra sikeredett a bunkó, zavarta a csövet. Végül minden akadály elhárult, és felkerült a nyomócső és az olajnyomás gomba háza:

Dsc00868b.jpg

Tekertem még kicsit a főtengelyt, hadd teljen fel a cső. Hamar megtelt, és nagyot spriccelt. Pucolhattam a blokkról a friss olajat. Utána feltettem a nyomócső következő részét, és egy gumicsővel rövidre zártam a visszatérő ággal:

Dsc00870b.jpg

Tekertem még párszor a főtengelyt, hogy ez a része átforogjon a kenési rendszernek. Úgy tűnt, ez rendben van. Utána a keverék olajszivattyú tápjánál vártam, hogy felbukkanjon az olaj. Sajnos nem bukkant. Törtem a fejem, de nem lett ötletem, miért. A csatornákat átfújkáltam összerakás előtt, elvileg nem lehetett akadály az olaj útjában. Jobb híján nekiláttam feltenni a szivattyút. Talán kell a szívó hatás, hogy meginduljon ebben az ágban is a keringés. Lepucoltam a szivattyúházat, lekapartam a régi tömítést, felpróbáltam az újat. Kicsit ezt is igazítani kellett, hogy passzoljon. Öntöttem olajat a szívócsatornába, és megpörgettem a szivattyút, hogy lássam, dolgozik-e. Szívta a folyadékot, ez rendben volt. Feltettem a helyére, odacsavaroztam. Tekergettem, de nem akart megindulni az áramlás.

Amíg gondolkodtam, nekiláttam az AC környékét feltenni. Az AC alatt egy rudazat konzol lakik. Satuban szétszedtem, megpucoltam, alaposan bezsíroztam. A szerelési könyv szerint 5000 km-enként kell átzsírozni a rudazatot. Ez láthatólag régen nem volt zsírozva. Műtét után könnyen járt, leheletre mozgott. Utána megpróbálkoztam az AC-vel. A könyv szerint rá kell nyomni a karra, aztán 90 fokot forgatni rajta. Ez működik is, amíg friss a membrán. Csakhogy... öt-tíz próbálkozás után kezdtem sejteni, hogy valami nem oké. Satuban szétszedtem az AC-t. Nagy szerencsémre jó anyagból készültek a csavarok és a lemezek, elsőre szétjött minden. Ez lett a probléma:

Dsc00877b.jpg

A membránhoz a fém részeket szegecskötés köti. Alatta kicsit összezömült a műanyag, így szereléskor nem maradt helyén a fém rész. Hiába forgattam az AC testét, a beakasztós rész a testtől külön forgott. Esélyem sem volt a komplett szivattyút feltenni a gyári előírás alapján. Megpróbáltam hát darabokban, lépésenként. Először feltettem a rudazat konzolt és a tartólemezt:

Dsc00879b.jpg

Utána kényelmesen a helyére forgattam a membránt és a beakasztós részt:

Dsc00880b.jpg

Végül rátettem a szivattyúházat:

Dsc00882b.jpg

Tovább tartott kitalálni, mint megcsinálni. Satuban kicsit megzömítettem a membrán szegecsét, de kérdés, mennyire lesz jó a szivattyú. Egyelőre így marad, később kipróbálom, aztán meglátom. Végül felraktam a keverék olajcsövet. Az olajszivattyú végén golyós szelep lakik:

Dsc00873b.jpg

Erre jön fel az olajcső:

Dsc00881b.jpg

Kicsit igazgatni kellett, mert a hegesztés miatt pár fokot elmászott az AC konzol. Mint látszik, az AC kimenő csövénél keveri a benzinbe az olajat. Itt is szűk a hely, kerüli a cső a nívópálca házát.

Ezzel a segédberendezések nagyja a helyén. A keverék olajtáp hiánya aggaszt, még eltöprengek rajta, mi lehet az oka. Még a vízszivattyú hiányzik, annak le kell adni horganyoztatni a hátlapját. Mint megtudtam, ez nem kadmium, hanem sárga horgany. Pár nap, és az is felmehet. Az olajból kb. 1 literrel csökkent a szint, ennyit vett fel a blokk bele.

Címkék: 80 pumpa kenés AC olajszivattyú Wankel Ro nyomócső rudazat

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr255297003

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása