Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

66

2013.03.03. 18:38 | bervas | 2 komment

Azt hiszem, nincs szerencsém ezzel a kromofágszerű dologgal. Megvettem, elolvastam a használati utasítást, felkentem, vártam 20 percet, lemostam - és nem történt semmi. A festék a helyén, vigyorog, én meg morgok. Próbálkoztam drótkoronggal, azt is kineveti. Szürke, matt, és nagyon nem akar lejönni.

Pedig le kellene jönnie, mert szedegetem ki a zárócsavarokat, technológiai dugókat, hogy ne legyen gubanc a hőkezeléssel. Ilyeneket:

Dsc00646b.jpg

Mindössze a legnagyobb dolgot, az olajbeöntőt nem sikerült kiműteni. Tiszta kadmium, a hőkezelő nagyon nem akarta látni. A csavarok szépen jöttek, egyetlen víztér dugó volt pöttyet odakövesedve. A fél méteres csőnek aztán engedelmeskedett.

Dsc00648b.jpg

Kiráztam a nagyja követ belőle, aztán majd kimosom összerakás előtt.

Ilyen egy frissen köszörült fedél:

Dsc00643b.jpg

Egész viccesen puha. Amikor a másikat drótkorongoztam, egy kóbor szál simán belekarcolt, nem is kicsit. Amikor a holtpontjelző lemez szegecseit reszeltem, a reszelő nagyon vitte. Bárhol. A hőkezelő azt mondta, hogy hőkezelni csak minden felületen tud, azzal az alkatrész mindenütt egyformán kemény lesz. Ennek alapján vagy spéci módszerrel csak a csúszófelület volt kezelve - vagy nem volt kezelve a felület egyáltalán. Ez már magyarázat lehet a jelentős kopásra. Átlagosan 10e km alatt 0,05 mm lekophatott egy fedélből. Ez lehet az egyik oka az első szériás motorok látványosan rövid élettartamának: hőkezelés nélkül egyszerűen szétkoptak.
Nem tudom, hogy a gyári cseremotor esetén, ami ebben a kocsiban van, a hőkezelés hiánya normális, vagy hiba.

Közben a postás hozott szép állapotú kesztyűtartó fedelet a mostani likas helyett.

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr915114932

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tAB · http://tabblog.net 2013.03.16. 21:53:26

Hőkezelés témához nem értek, de nem fog esetleg vetemedni a fedél?
Milyen anyagmélységig hatásos a hőkezelés? Lehet, hogy köszörülés előtt kellett volna?

bervas · http://mt10.blog.hu 2013.03.17. 08:46:50

@tAB:

A hőkezelő ember azt mondta, ha ez már volt egyszer hőkezelve, ráadásul már elég öreg, megnyugodott az öntvény, akkor minimális a vetemedés esélye újabb hőkezeléskor.

A gyári hőkezelés 0,2 mm vastag réteget csinál. Ezt bőven leköszörülték a kopás miatt. Teszteltem csavarhúzóval: a külső réteg kemény, nem karcolódik, csak a reszelő viszi. A frissen köszörült részt egy gyenge csavarhúzó is megkarcolja.
süti beállítások módosítása