Azt hiszem, nincs szerencsém ezzel a kromofágszerű dologgal. Megvettem, elolvastam a használati utasítást, felkentem, vártam 20 percet, lemostam - és nem történt semmi. A festék a helyén, vigyorog, én meg morgok. Próbálkoztam drótkoronggal, azt is kineveti. Szürke, matt, és nagyon nem akar lejönni.
Pedig le kellene jönnie, mert szedegetem ki a zárócsavarokat, technológiai dugókat, hogy ne legyen gubanc a hőkezeléssel. Ilyeneket:
Mindössze a legnagyobb dolgot, az olajbeöntőt nem sikerült kiműteni. Tiszta kadmium, a hőkezelő nagyon nem akarta látni. A csavarok szépen jöttek, egyetlen víztér dugó volt pöttyet odakövesedve. A fél méteres csőnek aztán engedelmeskedett.
Kiráztam a nagyja követ belőle, aztán majd kimosom összerakás előtt.
Ilyen egy frissen köszörült fedél:
Egész viccesen puha. Amikor a másikat drótkorongoztam, egy kóbor szál simán belekarcolt, nem is kicsit. Amikor a holtpontjelző lemez szegecseit reszeltem, a reszelő nagyon vitte. Bárhol. A hőkezelő azt mondta, hogy hőkezelni csak minden felületen tud, azzal az alkatrész mindenütt egyformán kemény lesz. Ennek alapján vagy spéci módszerrel csak a csúszófelület volt kezelve - vagy nem volt kezelve a felület egyáltalán. Ez már magyarázat lehet a jelentős kopásra. Átlagosan 10e km alatt 0,05 mm lekophatott egy fedélből. Ez lehet az egyik oka az első szériás motorok látványosan rövid élettartamának: hőkezelés nélkül egyszerűen szétkoptak.
Nem tudom, hogy a gyári cseremotor esetén, ami ebben a kocsiban van, a hőkezelés hiánya normális, vagy hiba.
Közben a postás hozott szép állapotú kesztyűtartó fedelet a mostani likas helyett.
Utolsó kommentek