Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

60

2013.02.17. 21:36 | bervas | 1 komment

Mivel a kuplungban ki akarom cserélni a tömítéseket, le kellett szedni az első féknyergeket. Kicsit félve láttam neki, pedig...

Dsc00577b.jpg

Először kivettem a belógó vízcsöveket. A csúnya rozsdás bilincs elsőre nyílt, mintha tegnap húztam volna meg. Utána nekiláttam megnézni a fékcső hollandereket. A gumicsőhöz volt 14-es fékcső kulcsom, a fémcsövekhez azonban 11-es kellett, az meg nincs. A gumicső végét azonnal nyitotta a kulcs. Kezdtem kicsit bizakodni. Aztán a legkevésbé kinyílt 11-es villáskulccsal nekiláttam megmozgatni a fémcső hollandereket. Csodák csodája, mindegyik elsőre megmozdult. Jöttek a nyergeket rögzítő nagy csavarok. Azok is nyíltak szépen, hol kézzel, hol kis kalapácsos noszogatásra:

Dsc00579b.jpg

Dsc00580b.jpg

Gondolták volna a fotók láttán, hogy minden flottul kinyílik? Pedig de.

Próbáltam kivenni a fékbetéteket, de nem ment. A betétek csapjai keményen bele vannak gyógyulva a nyergekbe, és nem férni hozzájuk helyben. Úgy kellett lefeszegetni a nyergeket a tárcsákról. Nyitogattam a légtelenítő csavarokat: azok is gond nélkül nyíltak. Értik ezt? Egy lassan negyven éves, húsz éve tyúkudvarban álló kocsiról van szó! Ez azért mond valamit a felhasznált anyagok, a felületvédelem, és az összeszerelés minőségéről. A hollanderek feje egyébként szűz hatszög, nem volt hozzányúlva még. A gumi fékcsövekben valami lé, egykor fékfolyadék lehetett:

Dsc00582b.jpg

A benn maradt betétek és a két összekötő cső miatt a nyergek csak együtt jöttek le. Megszenvedtem velük. így néznek ki, immár a földön:

Dsc00586b.jpg

Koszosak, rozsdásak, de minden csavar forog, működik. Kép a túloldalról:

Dsc00587b.jpg

Vajon mi a furcsa a képen? Igen, a betétek. Több, mint húsz évesek, de vadonatújak. Nagyon gyanús. Tapogassuk csak meg a tárcsákat:

Dsc00589b.jpg

Dsc00590b.jpg

Rozsdásak, mocskosak, pföj, de... válluk semmi, horony nincs rajtuk... ezek is szinte újak. A csöveket, porvédőket, karmantyúkat cserélni kell, a többi résznek valószínűleg elég lesz egy alapos tisztítás. El se hiszem. Pedig a gumi fékcső még gyári:

Dsc00583b.jpg
Ott van rajta az 1973-as dátum.

Ha a hátsó fék részei is ilyen állapotúak, nagyon boldog leszek. Már ha találok a munkahengerhez javító készletet.

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr315085916

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Suttora 2013.02.27. 20:19:19

"Vajon mi a furcsa a képen?" Nekem az volt furcsa, hogy a két oldali féknyereg között kb. 15 cm a távolság, de aztán lejjebb görgettem és leesett... :)
süti beállítások módosítása