Pár kép a motortérből. Elsőnek két tartály:
Az átlátszó a tágulási, a szárnyas anyával koronázott a szervoolajé. Ebbe néztem bele a múltkor.
Ilyen a szervoszivattyú:
Láthatólag zsíros mocsok van rajta. Veterános tapasztalat alapján ez a lehető legjobb jel. Zsíros mocsok alatt nem rohadnak a dolgok. Ez a szivattyú is valószínűleg hibátlan. Kicsivel arrébb a kürtök:
Szerintem a tányéros a gyári, de majd még utánanézek. Kép jobb oldalról:
Ez az első hossztartó környezete. Vákuumcsövek, vezetékköteg és a benzincső. A sárga izé valamilyen felületkezelő szer. Benzin oldja, egyébként erősen kapaszkodik a fényezéshez. Úgy tűnik, az első sárvédők már cserélve voltak, mert szinte hibátlanok, az ajtókkal ellentétben. Valószínűleg ekkor kaptak védelmet.
Kép a kormányrudazatról:
Középen a két csavar a nyomtávrudak rögzítése a kormány lengőkarhoz. Baloldalt a szervo munkahenger kapcsolódik ugyancsak a lengőkarhoz. Jobboldalt a kormánygép fogaslécét védi a harmonika. A kormánygép fix beépítésű, ezért kengyellel csatlakozik az ív mentén elmozduló lengőkarhoz. A kormány lengőkar a tűzfal tetején van ágyazva. A nyomtávrudaknál az íven mozgás miatti függőleges elmozdulás elhanyagolható.
Ennyi szemlélődés után lássunk munkához.Kivettem a motor előtti kereszttartót:
A mocsok itt is jelentős. Egyetlen anya jött le, a többi csak tőcsavarral együtt, úgy össze vannak rohadva.A szíjtárcsán az első ellensúly.
Ez a kereszttartó:
Zsiráf nem lévén az ismeretségi körben, puszta kézzel láttunk neki a motor kibányászásának. A fülekbe kötél került, a kocsi orrára cső:
Négyen harcoltuk, míg egyszerre tudtunk emelni és forgatni. A cső szegény alig bírta, meghajlott. Visszatenni erősebbet kell keresni.
Az első kötél felhelyezésétől számított 10 perc múlva a motor a padlón volt:
Hosszú dög ez a kipufogó leömlő/katalizátor, látszanak az arányok. A vége, mint a sajt:
Bal oldalon az emlegetett lyukak, jobbra a kitört rögzítőfül helye. Majd kiderül, menthető-e. Jó lenne, ha az lenne, mert pillanatnyilag fogalmam sincs, honnan szerezzek ilyet. A blokk hátulján a nyomatékváltó hajtólemeze látszik:
A blokkcsavarokon piros jelölőfesték nyomok. Legközelebb közelebbről is megnézem. A bal oldali nagy lyukon a hátsó ellensúly kandikál ki. A szegecsfej a holtpont mutatóé, bár ez a fogalom esetünkben nem értelmezett. Töröm a fejem, hogyan műtőm le ezt az anyát, hogyan tartok ellen.
A váltó a motortérben maradt. A sárga nyelű csavarhúzó gyári előírás szerint a nyomatékváltó helyben marasztalására szolgál. Látszik az is, hogy a minimális rezgésű blokkot a szilenteken túl külön lengéscsillapító pár köti össze a vázzal. A váltó előtt a stabilizátor látszik. A kurfli benne a kipufogót kerüli ki. A tányér bal fent a mechanikus tengelykapcsoló munkahengere.
A motort kivéve végre rendesen látható a maradék segédberendezés:
A blokkban van még olaj, mert megdöntve szivárogni kezdett az első dekni lyukán. A kipufogó rögzítéshez akkor fogok hozzáférni, ha a teljes első részt lebontom. Addig a földön fog kelleni harcolni. Asztalon ilyen aránytalan dolog nem fér el, blokktartó állványom nincs. Továbbra is van munka bőven a láthatáron.
Utolsó kommentek