Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

21

2012.11.04. 21:00 | bervas | Szólj hozzá!

Pár kép a motortérből. Elsőnek két tartály:

Dscf1658b.jpg

Az átlátszó a tágulási, a szárnyas anyával koronázott a szervoolajé. Ebbe néztem bele a múltkor.
 Ilyen a szervoszivattyú:

Dscf1662b.jpg

Láthatólag zsíros mocsok van rajta. Veterános tapasztalat alapján ez a lehető legjobb jel. Zsíros mocsok alatt nem rohadnak a dolgok. Ez a szivattyú is valószínűleg hibátlan. Kicsivel arrébb a kürtök:

Dscf1669b.jpg

Szerintem a tányéros a gyári, de majd még utánanézek. Kép jobb oldalról:

Dscf1663b.jpg

Ez az első hossztartó környezete. Vákuumcsövek, vezetékköteg és a benzincső. A sárga izé valamilyen felületkezelő szer. Benzin oldja, egyébként erősen kapaszkodik a fényezéshez. Úgy tűnik, az első sárvédők már cserélve voltak, mert szinte hibátlanok, az ajtókkal ellentétben. Valószínűleg ekkor kaptak védelmet.

Kép a kormányrudazatról:

Dscf1670b.jpgKözépen a két csavar a nyomtávrudak rögzítése a kormány lengőkarhoz. Baloldalt a szervo munkahenger kapcsolódik ugyancsak a lengőkarhoz. Jobboldalt a kormánygép fogaslécét védi a harmonika. A kormánygép fix beépítésű, ezért kengyellel csatlakozik az ív mentén elmozduló lengőkarhoz. A kormány lengőkar a tűzfal tetején van ágyazva. A nyomtávrudaknál az íven mozgás miatti függőleges elmozdulás elhanyagolható.

Ennyi szemlélődés után lássunk munkához.Kivettem a motor előtti kereszttartót:

Dscf1672b.jpg

A mocsok itt is jelentős. Egyetlen anya jött le, a többi csak tőcsavarral együtt, úgy össze vannak rohadva.A szíjtárcsán az első ellensúly.

Ez a kereszttartó:

Dscf1690b.jpg

Zsiráf nem lévén az ismeretségi körben, puszta kézzel láttunk neki a motor kibányászásának. A fülekbe kötél került, a kocsi orrára cső:

Dscf1671b.jpg

Négyen harcoltuk, míg egyszerre tudtunk emelni és forgatni. A cső szegény alig bírta, meghajlott. Visszatenni erősebbet kell keresni.

Az első kötél felhelyezésétől számított 10 perc múlva a motor a padlón volt:

Dscf1677b.jpg

Hosszú dög ez a kipufogó leömlő/katalizátor, látszanak az arányok. A vége, mint a sajt:

Dscf1685b.jpg

Bal oldalon az emlegetett lyukak, jobbra a kitört rögzítőfül helye. Majd kiderül, menthető-e. Jó lenne, ha az lenne, mert pillanatnyilag fogalmam sincs, honnan szerezzek ilyet. A blokk hátulján a nyomatékváltó hajtólemeze látszik:

Dscf1689b.jpg

A blokkcsavarokon piros jelölőfesték nyomok. Legközelebb közelebbről is megnézem. A bal oldali nagy lyukon a hátsó ellensúly kandikál ki. A szegecsfej a holtpont mutatóé, bár ez a fogalom esetünkben nem értelmezett. Töröm a fejem, hogyan műtőm le ezt az anyát, hogyan tartok ellen.

Dscf1680b.jpg

A váltó a motortérben maradt. A sárga nyelű csavarhúzó gyári előírás szerint a nyomatékváltó helyben marasztalására szolgál. Látszik az is, hogy a minimális rezgésű blokkot a szilenteken túl külön lengéscsillapító pár köti össze a vázzal. A váltó előtt a stabilizátor látszik. A kurfli benne a kipufogót kerüli ki. A tányér bal fent a mechanikus tengelykapcsoló munkahengere.

A motort kivéve végre rendesen látható a maradék segédberendezés:

Dscf1692b.jpg

A blokkban van még olaj, mert megdöntve szivárogni kezdett az első dekni lyukán. A kipufogó rögzítéshez akkor fogok hozzáférni, ha a teljes első részt lebontom. Addig a földön fog kelleni harcolni. Asztalon ilyen aránytalan dolog nem fér el, blokktartó állványom nincs. Továbbra is van munka bőven a láthatáron.

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr324889107

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása