Be kellett fejeznem a féket. Megvettem az újabb főfékhenger javítókészletet, remélhetőleg már a jót. Lekaptam a főfékhengert, szétszedtem. Kivettem a gyári karmantyúkat, betettem az újakat. Fékfolyadékban összeraktam a főfékhenger belét, majd visszacsavaroztam a helyére. Szülővel újfent nekiláttunk légteleníteni. Pár kör után megmozdultak a dugattyúk, felfeküdtek a betétek. Ami külön jó volt, hogy most vissza is húzódtak, amikor leléptünk a pedálról. Lehetett mozgatni a kocsit, nem kapaszkodtak a betétek a tárcsákba. A főfékhenger nem pisilt légtelenítéskor. Egy légtelenítési kör még hátra van, mert pumpálásra még keményedik, de azt majd legközelebb. A fékrendszer bekötött első részét ezennel működőképesnek nyilvánítom:
A következő programpont a kormányszervó tartály visszafolyó csövének cseréje volt. Két hatos csavar tartotta a tartályt, simán le lehetett szedni. A tizenkettes olajálló cső már a polcon volt, csak le kellett vágni belőle a megfelelő hosszú darabot. Egyelőre az eredeti bilincseket raktam vissza:
A fémcső és a tartály között néhány fok szögeltérés van, emiatt kis törés van a gumicsőben.
Közben azon töprengtem, jó lenne még a blokk visszatétel előtt kicserélni a motortérben körbefutó vákuumcsöveket. Azok is tizenkettesek, fog kelleni pár méter cső. Érdekes, hogy a kivett hidraulikacső és a vákuumcsövek szemre egyforma szerkezetűek, belül gumi, kívül szövetborítás. Megnézem, lehet-e kapni külön vákuumcsövet, vagy sima olajállóból lesz a vákuumcső. Ehhez nekiláttam kilazítani néhány rögzítőbilincs lemezcsavart. Nagy meglepődésemre mindegyik simán megnyílott. Ez is:
Meg ez is:
Pedig ez a kormánymű mögött a tűzfalon van, alig férni hozzá, látszani meg egyáltalán nem látszik. A vastag kovácsolt rúd előtte a kormánymű központozó karja.
Ezek után tapogattam, gondolkodtam. Pörgettem egy sort a hidrodinamikus nyomatékváltót, hátha jön kifele valami olaj az olajcső kivezetésén. Későn eszméltem, hogy P állásban volt a váltó, és ilyenkor a nyelestengely szabadon forog, a nyomatékváltó nem dolgozik. A pár perc kézzel pörgetés után friss olajcsöppöt találtam a kuplungharangban. Lehet, a konverter a blokkon van központosítva, és kézzel pörgetve a szimmering nem győz tömíteni.
A további tennivalók az alábbiak:
- vákuumcső csere, hogy ne később kelljen,
- gondolkodás a váltó szimmeringjén
- motorblokk beépítés a kocsiba
Ha a motor belebújt a kocsiba, többfelé lehet ágazni:
- elektromos csatlakozók bekötése, elektromos rendszer tesztelése
- önindítóval forgatva kenési rendszer tesztelése
- gyújtás tesztelése: elosztó, tirisztoros vezérlés, vákuumos előgyújtás szabáyozás
- karbu szétszedése, működőképes állapotra hozása
- hűtőrendszer újracsövezése, működőképes állapotra hozása
- szekunder levegő szivattyú átrakása a régi házba
- kipufogó rendszer működőképessé tétele
Őszre talán röffenni fog a motor.
Utolsó kommentek