Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

101

2013.06.22. 21:46 | bervas | 1 komment

Be kellett fejeznem a féket. Megvettem az újabb főfékhenger javítókészletet, remélhetőleg már a jót. Lekaptam a főfékhengert, szétszedtem. Kivettem a gyári karmantyúkat, betettem az újakat. Fékfolyadékban összeraktam a főfékhenger belét, majd visszacsavaroztam a helyére. Szülővel újfent nekiláttunk légteleníteni. Pár kör után megmozdultak a dugattyúk, felfeküdtek a betétek. Ami külön jó volt, hogy most vissza is húzódtak, amikor leléptünk a pedálról. Lehetett mozgatni a kocsit, nem kapaszkodtak a betétek a tárcsákba. A főfékhenger nem pisilt légtelenítéskor. Egy légtelenítési kör még hátra van, mert pumpálásra még keményedik, de azt majd legközelebb. A fékrendszer bekötött első részét ezennel működőképesnek nyilvánítom:

Dsc01132b.jpg

A következő programpont a kormányszervó tartály visszafolyó csövének cseréje volt. Két hatos csavar tartotta a tartályt, simán le lehetett szedni. A tizenkettes olajálló cső már a polcon volt, csak le kellett vágni belőle a megfelelő hosszú darabot. Egyelőre az eredeti bilincseket raktam vissza:

Dsc01134b.jpg

A fémcső és a tartály között néhány fok szögeltérés van, emiatt kis törés van a gumicsőben.

Közben azon töprengtem, jó lenne még a blokk visszatétel előtt kicserélni a motortérben körbefutó vákuumcsöveket. Azok is tizenkettesek, fog kelleni pár méter cső. Érdekes, hogy a kivett hidraulikacső és a vákuumcsövek szemre egyforma szerkezetűek, belül gumi, kívül szövetborítás. Megnézem, lehet-e kapni külön vákuumcsövet, vagy sima olajállóból lesz a vákuumcső. Ehhez nekiláttam kilazítani néhány rögzítőbilincs lemezcsavart. Nagy meglepődésemre mindegyik simán megnyílott. Ez is:

Dsc01135b.jpg

Meg ez is:

Dsc01136b.jpg

Pedig ez a kormánymű mögött a tűzfalon van, alig férni hozzá, látszani meg egyáltalán nem látszik. A vastag kovácsolt rúd előtte a kormánymű központozó karja.

Ezek után tapogattam, gondolkodtam. Pörgettem egy sort a hidrodinamikus nyomatékváltót, hátha jön kifele valami olaj az olajcső kivezetésén. Későn eszméltem, hogy P állásban volt a váltó, és ilyenkor a nyelestengely szabadon forog, a nyomatékváltó nem dolgozik. A pár perc kézzel pörgetés után friss olajcsöppöt találtam a kuplungharangban. Lehet, a konverter a blokkon van központosítva, és kézzel pörgetve a szimmering nem győz tömíteni.

A további tennivalók az alábbiak:

  • vákuumcső csere, hogy ne később kelljen,
  • gondolkodás a váltó szimmeringjén
  • motorblokk beépítés a kocsiba

Ha a motor belebújt a kocsiba, többfelé lehet ágazni:

  • elektromos csatlakozók bekötése, elektromos rendszer tesztelése
  • önindítóval forgatva kenési rendszer tesztelése
  • gyújtás tesztelése: elosztó, tirisztoros vezérlés, vákuumos előgyújtás szabáyozás
  • karbu szétszedése, működőképes állapotra hozása
  • hűtőrendszer újracsövezése, működőképes állapotra hozása
  • szekunder levegő szivattyú átrakása a régi házba
  • kipufogó rendszer működőképessé tétele

Őszre talán röffenni fog a motor.

Címkék: felújítás 80 fék vákuum NSU Wankel Ro olajcső

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr765373797

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Suttora 2013.06.24. 20:24:20

Biztató, drukkolok :)
süti beállítások módosítása