Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

98

2013.06.09. 21:23 | bervas | 2 komment

Készen lettek a csövek. Első fékcső:

Dsc01115b.jpg

Szekunder levegőcső:

Dsc01114b.jpg

A csövek a Héfalnál készültek. Megvoltak a vállalási határidőre. Mikor szóltam, hogy a kúpos hollanderes végek nincsenek behajlítva, mondták, az más nem fér a peremezőgépbe. Kis noszogatásra kézzel, satuban kialakították a C formát.

Most kevés időm volt, csak a levegőcsöveket próbáltam helyükre rakni. Először bepróbáltam a hosszú hollanderes végüket a rotorházakba. Az egyik profin belement, a másik nem akart. Átmetszettem a menetet a hollanderen, menetvágóval átvágtam a menetet a rotorházban -  semmi változás. Áttettem a jól bemenő csővéget a másikba, ott azonnal jól belement. A menet nem lehetett gond, maradt a hengeres rész a menet felett a hollander végén. Az egyiknél 0,6 volt az átmérő vége, a másiknál 0,8, a kivett eredetinél meg 0,2. A 0,6-os még belement, a 0,8-as már nem. A rotorház alumínium, nem akartam erőltetni. Befogtam satuba a csövet és a hollandereket, és nekiláttam finomreszelővel levenni az átmérőből. 0,4-ig levettem mindkét hollander méretét. Most már kézzel bementek csaknem végig, könnyen meg lehetett húzni őket.

Következett a túlvég. A csövek elvileg szimmetrikusan vannak hajlítva, legalább is majdnem:

Dsc01116b.jpg

Ez az elosztó és visszacsapó szelep, ami a kompresszor felől kapja a tápot:

Dsc01117b.jpg

Ezzel a véggel nem volt semmi gond, sima kúpos peremezett csőkötés.

Utána megpróbáltam helyére tenni a csöveket. Sajna nem lett pont olyan a görbítés, mint az eredeti, úgyhogy kellett pár tíz perc, míg elfértek a csövek az olajszűrő mellett. Feszegettem, görbítgettem, harcoltam az ívekkel. Végül sikerült optimális alakra hajtogatni őket, ahol az olajszűrőt sem dörzsölik és a bilincs alá is odaférnek:

Dsc01118b.jpg

A túloldalon szabályszerűen bújnak a fészkükbe:

Dsc01119b.jpg

Ezzel valószínűleg nem lesz gond. A visszacsapó szelepet és az osztást majd sűrített levegővel kipróbálom, átfújkálom.

Címkék: levegő 80 cső szekunder NSU Wankel Ro

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr735352981

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ervin Kovács 2013.06.14. 22:35:42

Szia!
Érdekel egy gyári prospektus az autódról?
Az ára egy kör a kész járgánnyal! :D
Ervin

bervas · http://mt10.blog.hu 2013.06.15. 19:28:49

@Ervin Kovács:

Érdekel, persze :-)
Az árát kb. 2022 szeptemberben tudnám fizetni, ha ráér addig.
süti beállítások módosítása