Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

172

2015.07.31. 14:23 | bervas | Szólj hozzá!

Akkor most pihenek kicsit és emésztem a megpróbáltatásokat. A lényeg a képen:

dsc02890b.jpg

dsc02891b.jpg

A blokk és a váltó kint van a kocsiból. Viszonylag sima menet volt, leszámítva pár buktatót. Az első kupac buktató a képen látszik:

dsc02893b.jpg

A tisztelt restaurátor szakember azt a honvédségi eredetű alapelvet követte, hogy minél kevesebbféle laptáv, minél kevesebbféle alkatrész. Mindenhova ilyen anyát rakott, ahova M10 anya kellett. Az, hogy a gyári nem önzáró volt, ellenben 12.9 szilárdságú és keskeny laptávú, hogy a dugókulcs rá tudjon fogni, az nem zavarta. Ezek az anyák olyan profin szilárdak, hogy már meghúzáskor elnyalódott a sarkuk egy része a mester erős keze által. Ilyet visszabontani hülye helyről, ahol nem férni hozzá, és csak villással, mert 17-es laptávnál a dugó már nem fér el... Pár órám ráment.

Az is megér egy misét, hogy milyen véletlenszerű nyomatékkal voltak ezek a mindenféle varázsanyák meghúzva. A váltó tartóbak anyáit kézzel kitekertem, ami azért némi aggodalomra ad okot. A jobb első kerék csavarjait simán kinyitottam, a bal első kerékhez fél méteres plusz erőkar kellett.

Node félre bú, örüljünk, hogy kint ez a vacak. Az már biztos, hogy betenni külön-külön fogom a motort és a váltót. Nem véletlen mondja a szerelési könyv, hogy a blokk és a váltó egyben inkább lefele szeret kijönni, a stabilizátor kikötése után. Mi persze felfele szedtük ki, és ebben a fél olajtöltetét trükkösen időközben elcsurgatott zsiráf sem tudott pár óránál tovább meggátolni.

Ezt a kis kiállítást a kiszedegetett dolgokból rögtönöztem a kocsi mellé:

dsc02892b.jpg

Egészen kevés dolog egészen sok helyet tud foglalni a motortérben, ha megfelelően elrendezgetjük a térben. Mellettük, zsiráf módjára a katalizátor. Egy katt a fejnek, egy katt a nyaknak:

dsc02894b.jpg

dsc02895b.jpg

A végén jól látszik a leszakadt tartófül helye. Látszik mellette egy 3 mm átmérőjű lyuk is, ahol a vörösen izzó katalizátorból az alvázra süvített a forró égéstermék. Természetesen a kipufogó bilincs csavarok is szabad kézzel szétcsavarhatóak voltak.

dsc02896b.jpg

Az üres motortérről a kép az autofókusszal történő küzdelem jegyében fogant. Külön öröm, hogy a szerelés könyvben írtakkal ellentétben nem kellett kikötni a kerékagyat az alsó gömbfejnél. Egyszerűen le lehetett húzni a féltengelyeket a difiről.

dsc02902b.jpg

A restaurátor mester legjobb tudásának szép példája a kipufogó csonkoknál a rézkarikás síktömítés helyett alkalmazott kipufogófoltozó paszta. Tömegcsökkentés mindenekfelett!

Valószínűleg a motor homlokából a tőcsavarok is ezért hiányoznak, és nem azért, mert a mesternek a szerelési könyvből nem sikerült kiokoskodnia, hogyan jön ki a motor eleje a tartóbakok környezetéből.

Címkék: motor kipufogó 80 katalizátor váltó NSU Wankel Ro tákolás

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr327668378

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása