A légszűrőházat valamikor régen kívülről már lemostam. A belsejét alaposabban megnézve annak is nekiláttam hígítóval, ecsettel. Valamiért elég sok olajos nyálka maradt benne. Kiderült, hogy kis gumiprofil van a házfedél alatt. Azt külön ki kellett venni, külön elmosni. Az új szűrőbetét elég passzentosan ment a helyére, kellett harcolni a fedél patentokkal. Közben láttam, a karbuhoz csatlakozó gumi elosztócső elég repedt. Muszáj lesz szerezni másikat helyette.
Miután a légszűrőház a helyére került, feltettem az eddig hiányzó csöveket. Felkerült a szabályozó vákuum kicsi csöve, és a szervo vákuum vastag kipufogó csöve. Utóbbi elég varacskos volt, lehetett erősen mosogatni. Helyére szabtam az átlátszó alapjárati levegőcsöveket. Utána feltettem a hosszú benzincsövet, odatettem a kocsi mellé a keverékes kannát, és nekiláttam köszörülni az önindítóval. Kis várakozás és némi gázpedál pumpálás után beindult a motor.
A szívatón levő Wankel füstjével embert lehet ölni. Szúrós, büdös, marja az ember szemét és torkát. Garázsba csak kipufogóval kifele érdemes beállni, persze most nem úgy vagyok. A szívató fordulatszám elég magas. Gázpedál mozgatására hamar lejjebb esik, de egy liter benzin pillanatok alatt elfogy, míg az ember a kinyitott ajtajú-ablakú garázs előtt keresi a levegőt. Az 1200/perc alapjárat jól megvan, de a karbu rudazattal valami nem kóser. Melegen néha leesik 800/perc köré a fordulat, ha úgy áll a rudazat. Valamit állítani fog kelleni.
A váltó félig jó, egyes és kettes fokozat fogja a motort. Dolgozik a nyomatékváltó, 800/percre esik a fordulat, kúszik az autó előre a fék felengedésekor. A hátramenetet nem érzi, pedig a rudazat kapcsolni tűnik. A harmadik fokozatot sem érzi, az sem fojtja a motort. Ezt majd meg kell nézni, ha a kocsi mozgóképes lesz.
A legutóbb beszerzett kipufogó gumik sem jók, túl kicsik. A tartóbakra nem mennek fel, csak a dobok fülére.
Meleg motornál a katalizátor utáni 20 cm a csatlakozó bilincsekkel együtt sötétvörösen izzik. Fényes nappal jól látszik, most én is megnéztem.
Próbáltam gyújtást állítani, elővettem a stroboszkópot. Ez az öreg lakatfogós vacak nem érez semmit, nem villogott egyáltalán. Nem tudom, a spéci gyújtás vagy a dupla szikra a sok neki. Állítgattam kicsit fülre, de inkább rosszabb lett, mint jobb. Végül nagyjából visszatettem az eredeti állásába az elosztót.
A tágulási tartályban mintegy 2 centit esett a vízszint. Kérdés, elfolyta-e, vagy ennyi levegő jött ki belőle. Felöntöttem maximumig, legyen megint referencia szint.
Utolsó kommentek