Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

170

2015.07.27. 21:13 | bervas | Szólj hozzá!

Eljött az ideje, hogy beleássam magam a gyorsító rendszerbe a karburátorban. Ilyen a Solex 32DDITS fedél nélkül:

dsc02856b.jpg

Két torkú iker karburátor, még a gyorsító spricni is kétvégű. A bal alsó sarokban a gyorsító szivattyú:

dsc02857b.jpg

Itt látszik az, aminek nem kellene ott lennie. Három zömítő ütés nyoma a kerek zárólemez körül. A másik karbun nem volt ilyen. Kalapács, kis- és nagy csavarhúzó, meg alátét fa alkalmazásával sikerült kiküszöbölni a zömítéseket és kipiszkálni az érdekes részt. Úgy robbant ki, hogy fele a földön, fele a doblemezben landolt össze-vissza. Pedig nem is sok alkatrész:

dsc02861b.jpg

Ez maradt a helyén a karburátorban:

dsc02860b.jpg

Csavar nincs alatta, és nincs a kivett alkatrészek között sem. Akkor mi akadhat és pattanhat?

Megpróbáltam összerakni a rendszert, hogy megértsem.

dsc02862b.jpg

A műanyag dugattyú és a fém rúd valószínűleg barátok. A rúd bal vége nyomja a dugattyút, jobb vége kapja az erőt a gázrudazattól. Érdekes, hogy a hengeres részek átmérője lépcsőzött: középen kisebb, mint a két végén. Hogy rakódik ez össze?

dsc02863b.jpg

Ha az ember erősen nyomja, a fém orr átpattan a dugattyú nyakán, és bent szabadon kószál. A dugattyúrúd körülbelül 10 mm-t tud oda-vissza mozogni a dugattyúban. Ez lehetett a pattanó hang. Kérdés, hogy dolgoznak itt a rugók? Egy próba összeállítás:

dsc02865b.jpg

A dugattyúrudat és a dugattyút egy erős rugó tartja a lehető legmesszebb egymástól. Az erős rugó ereje nem haladhatja meg a dugattyú és a rúd szétpattintásához szükséges erőt. A dugattyú gyönge rugó ellenében támaszkodik fel a fészkében. Ez a rendszer így stabil, nincs szükség az alumínium fedél rögzítésére. A helyére visszarakva rendben nyugton marad.

Valószínűleg az történhetett, hogy már piszkálták a karbut, és ezt a részt rosszul rakták össze. A szétröppenő rugós rendszer ellenében a fedél bepontozása tűnt jó megoldásnak.

A rendszer összerakása után megejtettem egy próbautat. A kocsi szépen reagált a gázra, csak az alapjárat vacakolt kicsit. Remélhetőleg ezt a részt gatyába ráztam.

Címkék: 80 karburátor hajaj NSU Wankel Ro

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr497659276

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása