A tegnap estét hibafelderítéssel és dokumentáció tanulmányozással töltöttem.
Este tíz óra tájban bebújtam a műszerfal mögé, és addig igazgattam a nem égő visszajelzőket, míg elmúlt a kontakthibájuk.
A doksi azt mondja, ez az évjárat tök más emissziós szabályozó rendszerrel rendelkezik, mint a korábbiak. Konkrétan két mágnesszeleppel, két relével és vagy 2 folyóméter vákuumcsővel kevesebb van benne, ezért nem találtam még a helyét sem. Cserébe van benne egy termosztátos pneumatikus szelep, ami jelenleg rövidre van zárva.
Mértem kompressziót. 9 bar felett volt, úgyhogy ez nem lehetett a dadogás oka. A gyertyák állapota látványosan eltért egymástól. Az egyik hengeré nagyjából elment, a másik igen kokszos volt, mint ami sokat kap. Tekintve, hogy a 110 szépen ment a pályán, valószínűleg az alapjárati rendszerben lehetett a turpisság. Az előző tulaj valami szivató beállítást emlegetett, mint hibát.
Ma nekiláttam a karburátornak. Hengerenként külön alapjárati csavar és dúsítócsavar van. Láss csodát, a kétszer két állítócsavar feje hornya szépen egy irányba mutatott, de becsavarva teljesen eltérő helyzetben voltak. Megszámoltam, hány menetet van kitekerve a szép gyertyás hengeren, és annyira állítottam a csúnya gyertyás hengerét. Nagy meglepetésemre mindjárt pöccre indult a két henger, de még elég dadogós maradt az alapjárat. Nem csoda, mert a könyv 1200 ford./percet ír, a mostani meg 7-800 körül volt. Negyedeket kijjebb tekertem az alapjárati csavarokon, picit rádúsítottam, és eltűnt a dadogás, meglett az előírt fordulat. Fokozatot bekapcsolva előírás szerint 800 körülre esett a fordulat. A garázsban vágni lehetett a szénmonoxidos füstöt nyitott ajtónál is, eddig megvolnánk.
Azt végképp nem értem, hogy sikerült a légszűrőházba úgy belerestaurálni az új papírbetétet, hogy eltörjön a pereme...
Kicsit aggódva indultam próbaútra. Három sarokkal később már nem aggódtam. A kocsi nem dadog, nem rángat, nem fullad. Elmentem szülőkhöz, és mire odaértem, fülig ért a szám. Szülők örültek a szép kocsinak. Anyut konkrétan két próbakörre kellett elvinni, egy nem volt neki elég. Ablak kicsit le, tolótető kicsit hátra, jön fel a hold, szép az élet.
A difi és a váltó továbbra is sírdogál, a kipufogó csattog és ráng, de egy napra legyen elég ennyi.
Utolsó kommentek