A fagydugó csere meglepően egyszerűen ment. Természetesen ezt is előre eltervezték a mérnökök. Próbáltam kifordítani, megfúrni, de eredménytelenül. A helyes technológia az volt, hogy be kellett ütni a víztérbe, ott 90 fokot elfordítani, majd fogóval kihúzni. A lapos víztér és a merevítések miatt nem tudtak elkóborolni a beütött dugók. Az újak és a régiek magassága nagyjából megegyezik, ez sem gond.
Ha ez megvolt, leellenőriztem a blokk összefogó csavarjait. Mindegyik tudta az előírt nyomatékot, nem lazultak vissza. Hosszú drótot dugtam az olajtérbe, hogy lássam, vizesedik-e az alja. Semmi gond nem volt. Ezen felbuzdulva feltettük szülővel kuplung hajtólemezt, majd nekiláttam visszabűvölni a motort a kocsiba. Némi gyötrés után felmászott a váltóra a blokk, felkerült az első tartókonzol. Feltettem a katalizátort, amelynek hátsó füle most nem akart a helyére menni. A kétcsavaros kengyel alsó csavarja annyira össze volt rohadva mindennel, hogy csak a csavarlazítós fűrész segített. Friss csavarral már állítható volt a kengyel.
Szép sorban csavaroztam fel minden tartozékot, csatlakozót, vezetéket, hűtőt. Felmentek az új ékszíjak. Ekkor tűnt fel az első hiba: a két azonos méretű ékszíj nem egyforma, nem egyformán feszülnek és ülnek a helyükön. Ez vagy a gyártás szórása miatt van, hogy nem egyformák, vagy a tárcsán a hornyok nem egyformák. Majd kiderül.
Újra felöntöttem vízzel a rendszert. Vártam, légtelenítettem. Úgy tűnt, nem folyik, sem elöl, sem hátul. Bekötöttem az akkut, próbáltam indítózni. Nem ment az önindító, csak a behúzó kettyent. Kicsit leizzadtam, aztán próbáltam gondolkodni. Végül eszembe jutott, hogy nem kötöttem be a blokk testvezetékét. Utána rögvest lett hangos motorpörgés. Továbbra sem láttam vizet csöpögni, úgyhogy optimista vagyok. Elöl a vízszivattyúnál szintén elállt a csöpögés. Talán eltömte a kosz, vagy más. Háromszor indítóztam jó hosszan, de nem láttam friss folyást. Ez a gond talán megoldva. Hátra van még a kipufogó összeeresztés és a szekunder levegő szivattyú.
Utolsó kommentek