A mai nap első képe két jóképű kárpitpatent. 40 év után is frissek, szerelhetőek:
Azért kellett velük foglalkoznom, mert a tankhoz a hátsó üléstámlák kibányászása után férni hozzá. Ők tartották a hátsó támlák mögötti filcet. Ez pedig a tank az ülés mögött:
Körbenézegetés után látszott, hogy csak előre tud kijönni. Ki kellett operálni a könyöklőt. Ilyen az állapota:
Nekem erősen úgy tűnik, kis tisztítás után mehet vissza a helyére. Teljesen használható tartólemez. A könyöklő kibillentése elegáns négycsuklós mechanizmussal történik:
Mindig elgondolkodom, hogyan tudtak ilyen hihetetlen állapotban megmaradni a kárpitok. Alapos tisztítás, és mehet vissza minden. A tank beöntőcsöve ilyen:
Puha gumicső, de a tanknál már erősen mállik. A bilincsek hibátlanok. Mögötte a torony eléggé rohad. A kiömlő csőrendszer kicsit kusza:
Az alsó fekete csövön jön ki a lé a tankból és megy a szűrőbe. A szűrő után jön az elektromos AC és a szürke fémcső, ami a motorhoz vezet. A szűrő egyik oldalán a bilincs hibátlan:
A szűrő túlvégén ennyi maradt a bilincsből:
A csavar bal vége hibátlan, a közepét kezdi nyammogni az oxid. A jobb vége vastagon varacskos. A bilincs lemeze porhanyósra rohadt, szétmállik. Hihetetlen, hogy 8 cm távolságon ennyire más lehet két egyforma alkatrész állapota. A tank egyik vége foltos volt. Lehet, likas és ereszt:
Mivel lötyögött benne a lé, tesóval ketten álltunk neki a kiemelésnek. 87 liter a térfogata. Ha csak harmadig van, már azt is bőven elég emelgetni és manőverezni a kárpitok között, az ajtón kifele. Végül 20 litert öntöttünk ki belőle egy kannába. Ilyen lett utána a tölcsér szűrője:
A tankot körbenézegetve láttam rajta néhány rozsdafoltot:
Lehet, itt likas. Meg fog kelleni vizsgálni. Meglett a leeresztő csavar is:
A tank ázós végénél ilyen a tank alatti szövet és a padló:
Nyálkás, de épnek tűnik. Ugyanez a helyzet a túlvégen, nyálka nélkül:
Alul jön a cső a szűrőtől és megy be a padló alá az AC-hez. Fent jön vissza a cső, megy a kocsi elejéhez. Középen az AC tápja és testje. Balra a két csavar az AC szilentek rögzítése. Itt viszonylag ép a lemez. A doblemezek összeeresztésénél porhanyósodik. A küszöbvég és a lábtér padló jobb szélen mint a szita, leveles rozsdás. A tank beöntő nyílásán benéztem a tankba. Nem kellett volna:
Kitaláltam, tegyük beöntő nyílással lefelé a tankot, hátha kipotyog a rozsdás kosz nagyja. Tettem alá egy edényt, biztos ami biztos. Erre nem számítottam:
Pár pillanat múlva ragacsos fekete massza kezdett ömleni a tankból. Percek alatt megtöltötte az edényt:
A felszínen pár mm öreg benzin, alatta a kenőcs. Tehettem alá a következő edényt, amely pár óra alatt szintén tele lett. Egyelőre folyik a fekete kenőcs, már négy liternél tart. Megvárom, míg abbamarad a folyás. Ennyivel egyszerűbb a dolgom, ezt már nem fog kelleni spéci oldószerrel kivarázsolni a tankból. Büdös ez a fekete dolog nagyon, semmi aromás benzines szaga nincs.
Utolsó kommentek