Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

130

2013.12.31. 06:25 | bervas | 4 komment

A mai nap első képe két jóképű kárpitpatent. 40 év után is frissek, szerelhetőek:

Dsc01566b.jpg

Azért kellett velük foglalkoznom, mert a tankhoz a hátsó üléstámlák kibányászása után férni hozzá. Ők tartották a hátsó támlák mögötti filcet. Ez pedig a tank az ülés mögött:

Dsc01567b.jpg

Körbenézegetés után látszott, hogy csak előre tud kijönni. Ki kellett operálni a könyöklőt. Ilyen az állapota:

Dsc01579b.jpg

Nekem erősen úgy tűnik, kis tisztítás után mehet vissza a helyére. Teljesen használható tartólemez. A könyöklő kibillentése elegáns négycsuklós mechanizmussal történik:

Dsc01580b.jpg

Mindig elgondolkodom, hogyan tudtak ilyen hihetetlen állapotban megmaradni a kárpitok. Alapos tisztítás, és mehet vissza minden. A tank beöntőcsöve ilyen:

Dsc01572b.jpg

Puha gumicső, de a tanknál már erősen mállik. A bilincsek hibátlanok. Mögötte a torony eléggé rohad. A kiömlő csőrendszer kicsit kusza:

Dsc01573b.jpg

Az alsó fekete csövön jön ki a lé a tankból és megy a szűrőbe. A szűrő után jön az elektromos AC és a szürke fémcső, ami a motorhoz vezet. A szűrő egyik oldalán a bilincs hibátlan:

Dsc01574b.jpg

 A szűrő túlvégén ennyi maradt a bilincsből:

Dsc01575b.jpg

A csavar bal vége hibátlan, a közepét kezdi nyammogni az oxid. A jobb vége vastagon varacskos. A bilincs lemeze porhanyósra rohadt, szétmállik. Hihetetlen, hogy 8 cm távolságon ennyire más lehet két egyforma alkatrész állapota. A tank egyik vége foltos volt. Lehet, likas és ereszt:

Dsc01570b.jpg

Mivel lötyögött benne a lé, tesóval ketten álltunk neki a kiemelésnek. 87 liter a térfogata. Ha csak harmadig van, már azt is bőven elég emelgetni és manőverezni a kárpitok között, az ajtón kifele. Végül 20 litert öntöttünk ki belőle egy kannába. Ilyen lett utána a tölcsér szűrője:

Dsc01586b.jpg

A tankot körbenézegetve láttam rajta néhány rozsdafoltot:

Dsc01587b.jpg

Lehet, itt likas. Meg fog kelleni vizsgálni. Meglett a leeresztő csavar is:

Dsc01585b.jpg

A tank ázós végénél ilyen a tank alatti szövet és a padló:

Dsc01590b.jpg

Nyálkás, de épnek tűnik. Ugyanez a helyzet a túlvégen, nyálka nélkül:

Dsc01593b.jpg

Alul jön a cső a szűrőtől és megy be a padló alá az AC-hez. Fent jön vissza a cső, megy a kocsi elejéhez. Középen az AC tápja és testje. Balra a két csavar az AC szilentek rögzítése. Itt viszonylag ép a lemez. A doblemezek összeeresztésénél porhanyósodik. A küszöbvég és a lábtér padló jobb szélen mint a szita, leveles rozsdás. A tank beöntő nyílásán benéztem a tankba. Nem kellett volna:

Dsc01584b.jpg

Kitaláltam, tegyük beöntő nyílással lefelé a tankot, hátha kipotyog a rozsdás kosz nagyja. Tettem alá egy edényt, biztos ami biztos. Erre nem számítottam:

Pár pillanat múlva ragacsos fekete massza kezdett ömleni a tankból. Percek alatt megtöltötte az edényt:

Dsc01596b.jpg

A felszínen pár mm öreg benzin, alatta a kenőcs. Tehettem alá a következő edényt, amely pár óra alatt szintén tele lett. Egyelőre folyik a fekete kenőcs, már négy liternél tart. Megvárom, míg abbamarad a folyás. Ennyivel egyszerűbb a dolgom, ezt már nem fog kelleni spéci oldószerrel kivarázsolni a tankból. Büdös ez a fekete dolog nagyon, semmi aromás benzines szaga nincs.

Címkék: tank benzin 80 NSU Wankel Ro

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr625718146

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2013.12.31. 11:35:54

uhh, szép dolog a pakura.

Béza Dániel 2013.12.31. 13:51:13

de legalább remélhetőleg konzerválta a tank belsejét :)

Halálos_fogkefe 2014.01.05. 20:47:38

Nem-e lehet hogy a belső tömítő réteget oldotta fel valami cucc amit beletöltöttek és ezért a korrózió meg a folyás az alján?

bervas · http://mt10.blog.hu 2014.01.26. 08:54:18

@Halálos_fogkefe:

Egyelőre fogalmam sincs. Nagy belső felületvédelem nem lehet benne, mert alul van a tank kifolyócsöve. Ha vastag réteg bármit kennek rá belül, eldugítja a kifolyót.

Ez gond lesz, ha konzerválni akarom a tankot. Vastag műgyantás kitöltés kizárva.
süti beállítások módosítása