Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

198

2017.12.02. 17:14 | bervas | 1 komment

A történetnek itt nagyjából vége. Elmúlt az idő, kedv, érdeklődés, jöttek más prioritások.

Ha van valaki, akit érdekel egy igen rozsdás, motor nélküli, de máskülönben komplett Ro80, keressen mailben valami értelmes árajánlattal. Mához két hétre, ha más nem történik, indul a reciklálás. Felsír a flex és jön a csipegető kanál.

Aztán söprű és lapát, hogy egy időre hely és rend legyen a garázsban.

197

2017.04.08. 21:56 | bervas | Szólj hozzá!

Múltkor, amikor jöttem haza az országúton, rendetlenkedni kezdett a gép. Össze-vissza járt a motor, pöfögött, durrogott, fulladt, aztán megint kisimult a járása. Ezt így vagy háromszor, 85 km-en. Leizzadtam alaposan, mire hazaértem, mivel betolni/behúzni nem lehet, trélerezni meg vacak.

Egy nap lett kis időm este 10 után, úgyhogy nagy levegőt véve nekiláttam hibakeresni. Gyertyák ki. Kis kokszon kívül minden szép. Kaptak drótkefézést, az égéstér közlő furatokat meg próbáltam csavarhúzóval kipucolni. Elosztófej le, megszakító hézag ellenőrzés. Minden oké, hézag van. Légszűrő le, karbu szét, úszóház ellenőrzés. Úszóházban kevés benzin, szép tiszta. Hátsó üléstámla ki, fő benzinszűrő ellenőrzés. Kicsi mocsok van benne, a teljes eltömődéstől szemre messze. Szűrő ki, levegővel megfújkál, szűrő vissza. Mindent összevetve látható hiba nincs. Akkor miért akart leállni? Koszos benzinre gyanakodtam, az út előtt tankoltam, de nem láttam kosz nyomát.

Ma elmentem minden szerszámmal felszerelkezve újabb útra. Nyoma sincs fulladásnak, úgyhogy nem tudom, mi volt a probléma. Szépen forog a motor, 6000/percnél megvan a 110 óra szerint kettesben.

Ellenben egy megálláskor csúnya folt csurgott alá a jobb hátsó részén. Sárga lé, szemre talán fékfolyadék, nem tudtam azonosítani. Megijedtem, óvatosan jöttem haza. 80-90-es tempó, szinte termeltem a benzint. Hibakód, visszajelző semmi sem ég, fék van, pedál nem szivacsos. Egyelőre folt sincs a kocsi alatt ott, ahol előbb volt. Rejtély az élet.

Címkék: hiba 80 NSU Ro járatás

196

2016.12.10. 22:39 | bervas | Szólj hozzá!

A másik, modern autó betegeskedése miatt befogtam napi városi csatahajónak a gépet. Először akkut kellett töltenem, az öt év alatt talán harmadszorra. Jó benne a Banner, igaz, drága is volt, amikor vettem.

A hidegben jól vizsgázott a fűtés. A karburátort napról napra jobban átmosta a friss benzin, úgyhogy egyre simábban ment az alapjárat-fő levegőcsatorna átmenet.

Ha már használni kellett, sok idő után átszabtam a restauráló mágus által papundekliből, dobozragasztó szalagból és padlószőnyegből alkotott kalaptartót. Kivágtam a szellőzőnél a lyukakat, most rendben működik a rendszer.

Kis szépséghiba, hogy 300 km után erősen horpad a tank. Meg hogy megadta magát az önindítóban valami, úgyhogy 5 nap után beállt. Nem emlékszem, melyik önindítót raktam bele. Majd szétszedem, megnézem.

Címkék: 80 önindító NSU Ro járatás

195

2016.09.12. 12:09 | bervas | Szólj hozzá!

Le kellett fogyasztani a túltöltött motorolajat, úgyhogy megkergettem a gépet. Kapott 370 km autópályát, haladósan. Jelentem, megy. A zajszigetelés erősen hibádzik, szerintem kimaradt összerakáskor úgy kompletten. Az eleje kicsit ráz, valószínűleg kerékcsapágy vagy esetleg féltengely, féktárcsa lehet. De ennyi. 130 felett stabilan fut, 150 táján még van benne tartalék. A sebességmérő elég pontos, alig akartak leelőzni. Valószínűleg döglött a hűtőventilátor viszkokuplungja, mert sebességgel arányosan mutat a vízhőfok. Nem forr, de a komfortzóna széléig elmegy. A tükörnek meg bődületes holttere van, egy komplett SUV elfér benne. Majdnem baj lett. Azóta tekergetem a nyakamat szorgosan oldalra. A lényeg pedig: felső szint alá fogyott a motorolaj.

Címkék: 80 NSU Ro járatás

194

2016.09.06. 10:22 | bervas | Szólj hozzá!

Ideje volt megint egy kis átmozgatásnak. 50 km a városban, szigorúan rövid utakon, hadd kopjanak a tömítések és pusztuljon a benzin. Indulás előtt csak a gumit kellett felfújni és a garázsport leszedni a kocsiról. Indítózás, 20 másodperc alatt feltölt a villany AC, és indul a motor.

A motorolajat mondjuk túltöltöttem. Kellene hosszabb túra, hogy lemenjen a nívó a maximum alá. 

Címkék: 80 NSU Ro járatás

193

2016.07.03. 07:15 | bervas | 1 komment

Használtam pár napot a gépet munkába járásra. Az első kánikulai reggelen kissé lomha volt a termosztát, amiatt külön izzadtam egyet a dugóban állva. Aztán már simán nyitott-zárt.

A kocsi rendben működik. Megy, fékez, kanyarodik. Az egyetlen kellemetlenség a városi hőségriadós, dugóban ácsorgós használatban a 18 literes fogyasztás. Ez sajnos nem bug, ez feature.

Címkék: 80 NSU Wankel Ro járatás

192

2016.04.24. 22:24 | bervas | Szólj hozzá!

Újabb járatás. Voltam mosatni - megint beázik. Nem értem, de már vannak ötleteim. 100-tól gázra határozottan gyorsul. Ilyen tempónál egész kellemes.

191

2016.04.02. 20:09 | bervas | Szólj hozzá!

Ha már bolondok napja, megjárattam a masinát a városban.

Minden a rutin szerint ment. Két hónap állás, guminyomás ellenőrzés, gyújtás és indítás. Az önindító a szokásosnál lassabban tekert, talán rá kellene nézni az akkura így fél év után. A kocsi megy-jön, gyorsul, fékez, stb. A kézifék rendszert már tényleg szét kellene szedni, még mindig zavar az időnkénti klattyogás.

A karbu beállítás jól sikerült. Igaz, már sokkal melegebb van, mint amikor januárban harcoltam vele.

Címkék: 80 NSU Wankel Ro járatás

190

2016.01.31. 21:28 | bervas | Szólj hozzá!

Végre nem volt túl hideg, nem esett semmi, és az utak elfogadhatóan szárazak voltak egy kis karburátor hangoláshoz. Nem kell semmi drámára gondolni. Először a levegőcsavarokkal próbálkoztam, eredmény nélkül. Aztán a keverékcsavarok jöttek. Próbálgatásos módszerrel kiderült, fél fordulatot kellett kijjebb engedni rajtuk, hogy még ne fulladjon a motor, és már ne torpanjon. Állítgatások között járatás, melegítés, próbálgatás. A következő hidegindításkor kiderül, hogy sikerült.

Címkék: 80 beállítás karburátor alapjárat Wankel Ro

189

2015.12.30. 22:07 | bervas | Szólj hozzá!

Sajnos most sem tudok mást mondani. Két hónap állás után keréknyomás ellenőrzés: alig kell bele fújni. 10 másodperc önindítózás, és jár a motor. Utána másfél óra városi forgalomban közlekedés, üzemzavar nélkül. Ez egy jó autó.

A karburátort a nyári melegben elég szegényre hangoltam. Most a hidegben jelentősre nőtt a lik az alapjárat és a félfordulat között hideg motornál. Kellett 20 perc, mire minimálisra esett a torpanás. Lehet, megint nekilátok karburálni...

Örömömben teletankoltam a vasat. A múltkori sokszemélyes pályázás és a mostani városi tötymörgés átlaga 14 liter/100 km.

 

Címkék: 80 karburátor NSU Wankel Ro járatás