Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

171

2015.07.29. 21:11 | bervas | 1 komment

Ennek a posztnak talán az lehetne a címe, hogy életképek egy restaurátor lehető legjobb tudása szerint elkészült munkájából. Merthogy nekiláttam szétbontani a járós kocsit, a kontrollálatlan olajcsöpögést és a csúf váltóhangot megszüntetendő. Jöjjenek a képek.

dsc02867b.jpg

Tekintve, hogy a kocsi sokat fogyaszt, és tudva, hogy a tömegcsökkentés a fogyasztáscsökkentés egyik leghatékonyabb fegyvere, az egyszeri restaurátor minden eszközt megragadott. Itt például az 1 g tömegű réz anyasarut hagyta ki a rendszerből. Helyette átdugta az apasaru likán a vezetéket, és jól beszigszalagozta. Legalább 0,5 g tömegnyereség.

dsc02868b.jpg

A motortér a műveletek előtt. A gépháztető már lekerült.

dsc02870b.jpg

Ez a szintén tömegcsökkentettnek tűnő alkatrész a hűtő leeresztő csavarja. Acél csavar a réz hűtőben, alatta réz alátét. Meglepően rövid csavar, gyanús.

dsc02871b.jpg

A hűtő sarkából tekertem ki. Érdekes, nem folyik a lé a likon. Vajon miért?

dsc02878b.jpg

Ja, hogy beletörött a hűtőbe a fele? Egy profi restaurátor nem vacakol ilyen piti dolgokkal. Tömített? Persze. Hát aztán?

dsc02872b.jpg

Ez a míves fém-bőr kompozit tömítés a hűtő légtelenítő csavarja alatt lakott.

dsc02875b.jpg

Újabb szép példája a tömegminimumra törekvésnek a hűtőrács rögzítése. A kötöződrótnál nincs kisebb tömegű rögzítési módszer. A drót rögzítése elegánsan takartan, az első kereszttartó alsó felén történik:

dsc02879b.jpg

Újabb kép:

dsc02882b.jpg

Az első motortartó híd rögzítése a blokk elejéhez. A gyári hosszú, nehéz tőcsavarok helyett itt-ott könnyebb fejescsavarok, a mester sokéves tapasztalata alapján. Figyeljük meg a biztonságra törekvést az önzáró anyákkal.

dsc02885b.jpg

A biztonságra törekvés újabb szép példája a testvezetékek megoldása. Kék műanyag burkolatuk jól harmonizál a fényezéssel. Elhelyezésük maximálisan kihasználja a blokk adta lehetőségeket. A gyári, vastag réz testvezetéknél biztos könnyebb pár grammal ez az elrendezés.

dsc02887b.jpg

Itt a vízpumpa és a blokk dekni között gyárilag egy O gyűrű van, amely kívülről nem látszik. A felújított vízpumpát a mester a primitív O gyűrű helyett vastag piros tömítéssel támogatta meg, a biztonságra törekvés jegyében.

dsc02888b.jpg

A vízpumpa hátlap tömítései láthatólag pasztát kaptak vékony klingerit tömítés helyett. Mindent a tömegcsökkentésért.

dsc02889b.jpg

Végül egy kép az idő vasfogáról, amint a vízcső acélcsonkján végzi a már sokszor emlegetett tömegcsökkentést.

A fentiek alapján úgy érzem, vár még rám néhány ösztönösen kialakult restaurátori megoldás a további bontás során...

Címkék: abszurd elmebaj 80 hajaj NSU Wankel Ro tákolás

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr457664260

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása