Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

152

2014.10.23. 17:52 | bervas | Szólj hozzá!

A kocsival nem sok történik mostanában. Indul, megy, hoz-visz, pusztítja a benzint. Lepi a por, lassan a rácsöppenő nyálcsöppek is meglátszanak rajta, olyan vastagon. Tekintve, hogy mosni kellene, meg jön az esős évszak, belenéztem az ablaktörlő mechanizmus lelkivilágába. Így néz ki a rendszer fedőpanel nélkül:

Dsc02029b.jpg

Itt már némileg elcsodálkoztam. A szellőző rendszer ugyanis elég ősi jellegűen van szervezve. A friss levegőt ez a műanyag csappantyú ereszti be:

Dsc02028b.jpg

Ez mindentől függetlenül működik. A Moszkvicson volt ilyen külön levegőrendszer, úgy emlékszem. A fűtőzsalu beömlője alapesetben zárva:

Dsc02027b.jpg

Ezt külön kar nyitja, amely egyúttal a ventilátort kapcsolja. Ha tehát gyorsan meleget akarok, be kell csukni a friss levegő ablakot és maxra kapcsolni a ventilátort. Jó lesz tudni. A kezelési könyv ezt nem tárgyalja ilyen részletesen. Amiért szétszedtem mindent, az ablaktörlő mechanizmus a motorral:

Dsc02026b.jpg

Masszív darab, a motor önmagában vagy másfél kiló. Kiszedtem, szétszedtem. Borzalmas hangja volt, és igen lassan mozgott minden. A gömbfejeket szétkaptam, bezsíroztam. Az ablaktörlő tengelyeket is szétvarázsoltam, aztán megint leszakadt az arcom:

Dsc02032b.jpg

Igen, jól látják. Az ablaktörlő karok tengelyei szinterbronz perselyben futnak. Kb. 25 év kenetlen üzem után hibátlanok a karok és a persely is. Ezt a kocsit az örökkévalóságnak tervezték. Mutatom:

Dsc02034b.jpg

A bronzperselyt O gyűrű tömíti. Felette acél fedőgyűrű, felette seeger, felette műanyag por- és esővédő kupak. Hihetetlen. Az ilyen részletek mutatják, miért volt drágább a kocsi újonnan, mint egy mezítlábas Mercedes.

Közben meglett a varázsfurat, amelyik a vizet a lábtérbe engedi:

Dsc02035b.jpg

Ott vigyorog a szemes saru mellett. Jó nagy. Csavart tettem bele, meg sok tömítőpasztát. Pár nap, és újra vödrös tömörségi teszt.

A karok már szépen mozogtak, de még mindig borzalmas hangja volt a szerkezetnek. Kicsit szétbontottam a motort és a hajtóművet, hátha látok valamit. Ilyen volt a bele:

Dsc02037b.jpg

Ez a csigakerék, némi régi zsírral, és érintkező pályákkal. A fogazat bakelit, az agy talán poliamid, a tengely acél. Ez a csúszkasor a fedlapon:

Dsc02038b.jpg

Egyelőre nem értem pontosan a működését. A fent levő csavar a csigakerék helyzetét állítja. Ugyanilyen állítja a csiga helyzetét is, ami a motor tengelyéből van kialakítva. Eléggé nem szimpatikusan működik a rendszer, nagyon hangos. Hiába kenegettem, nem lett jobb. Lehet, még egyszer szét fogom szedni, alaposabban átnézni és mindent kipucolni, beállítani.

Továbbra is emelgetem kalapom a mérnökök előtt. Pillanatok alatt szerelhető a kocsi, mindenhez egyszerűen, könnyen és gyorsan hozzáférni.

Címkék: motor beázás 80 ablaktörlő NSU Wankel Ro

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr266826755

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása