Img_5079b.jpg

Ro 80 blog

Vettem egy régi, nagyon érdekes, nagyon rozsdás autót. Csinálgatom a garázsban, amíg tart a türelem, idő, érdeklődés.

Utolsó kommentek

  • Rocko-: :( (2017.12.03. 12:42) 198
  • petrol pet: Mióta nálunk a feleség angoloktól hazahozott jobbkormányos C3-asa itt parkol, legtöbbször azzal ugrálok, ha kocsival kell mennem valahova. Nem mindegy, hogy 8-9, vagy 5-6 liter a városi fogyasztás (... (2016.07.23. 22:58) 193
  • bervas: @petrol pet: Szenvedtek? Konkrétan újratervezték a mechanikát, úgy lett a forgódugattyús őswankelből bolygódugattyús NSU wankel. Egyébként okosan átgondolt szerkezet, csak rittig az elején és jo... (2015.09.24. 15:41) 183
  • bervas: @petrol pet: A klasszikus Mazda blokkokat sokkal egyszerűbb szerelni, azok egyemberesek. Vannak videók róla a tecsőn. Ez az új szerintem minimum közvetlen befecskendezős lesz, meg tripla gyertyá... (2015.09.24. 15:37) 183
  • petrol pet: totalcar.hu/magazin/hirek/2015/09/22/mazda_a_wankel_meg_nem_halott/ Nnnna, majd én megvárom ezt az újabbat, hátha az egszerűbb lesz belülről :) (2015.09.22. 13:59) 183
  • Utolsó 20

148

2014.09.21. 21:22 | bervas | 2 komment

Többször tapasztaltam, hogy indítás előtt, amikor padlógázzal kell bekapcsolni az automata szívatót, a gázpedál úgy marad, a rudazat megszorul. Ezt meg nehezíti az, hogy a motorház tetőt egyre nehezebb kinyitni. Néha két kézzel kell próbálkozni. Szétszedtem a nyitó rudazatot és ezt tapasztaltam:

Dsc01958b.jpg

Láthatólag porszáraz a rúd vége. Persze, hogy erőlködni kell vele. Itt van hozzá a persely:

Dsc01959b.jpg

Ez, kérem rendes bronz. Nem kispályáztak a tervezők. Ez is porszáraz. Az orvosság: zsír.

Dsc01960b.jpg

Így mindjárt érezhetően kisebb a nyitás erőszükséglete.

A karburátor környék elég komplex rudazatrendszerrel rendelkezik. Kap mozgatást az olajszivattyú, a gyorsító szivattyú, a pillangószelepek és a szívató. Szétszedtem a rendszert, és szakaszolással kerestem a szoruló részeket. Az olajszivattyú része szépen mozgott, nem kellett hozzányúlni. A pillangószelepek is szépen mozogtak. Itt csak a gömbfejeket kellett megkenni. A gyorsító szivattyú rudazata volt a ludas, az feszült a karburátor talprészén levő furatokban. Nem is tudtam kiszedni, talán meg volt kicsit görbülve a tengely. Annyit húztam félre, hogy a csúszó részeket meg tudjam zsírozni, majd ment össze az egész. Így már szépen működik a gázrudazat, nem ragad meg.

Némi időt eltöltöttem a szívató pillangószelepek alakos karrendszerével. Rugók, lemezek alkotnak komplex egységet. A régi tulaj szerint itt matattak valamit hibát keresve. Szétszedtem, bezsíroztam, összeraktam a rendszert, de nem találtam hibát.

Címkék: 80 beállítás karburátor NSU Ro rudazat zsírozás

A bejegyzés trackback címe:

https://ro80.blog.hu/api/trackback/id/tr896717891

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

petrol pet 2014.09.23. 21:38:45

Ez a szárazon összerakás nekem olyan idegenül hangzik. Egy rendes műhelyben alapnak kellene lenni, hogy a szépen rendberakott alkatrészeket nem csak összelapátoljuk.

bervas · http://mt10.blog.hu 2014.09.28. 21:20:03

@petrol pet:

Ez egy trehány műhelyben készült, sajnos.
süti beállítások módosítása