Többször tapasztaltam, hogy indítás előtt, amikor padlógázzal kell bekapcsolni az automata szívatót, a gázpedál úgy marad, a rudazat megszorul. Ezt meg nehezíti az, hogy a motorház tetőt egyre nehezebb kinyitni. Néha két kézzel kell próbálkozni. Szétszedtem a nyitó rudazatot és ezt tapasztaltam:
Láthatólag porszáraz a rúd vége. Persze, hogy erőlködni kell vele. Itt van hozzá a persely:
Ez, kérem rendes bronz. Nem kispályáztak a tervezők. Ez is porszáraz. Az orvosság: zsír.
Így mindjárt érezhetően kisebb a nyitás erőszükséglete.
A karburátor környék elég komplex rudazatrendszerrel rendelkezik. Kap mozgatást az olajszivattyú, a gyorsító szivattyú, a pillangószelepek és a szívató. Szétszedtem a rendszert, és szakaszolással kerestem a szoruló részeket. Az olajszivattyú része szépen mozgott, nem kellett hozzányúlni. A pillangószelepek is szépen mozogtak. Itt csak a gömbfejeket kellett megkenni. A gyorsító szivattyú rudazata volt a ludas, az feszült a karburátor talprészén levő furatokban. Nem is tudtam kiszedni, talán meg volt kicsit görbülve a tengely. Annyit húztam félre, hogy a csúszó részeket meg tudjam zsírozni, majd ment össze az egész. Így már szépen működik a gázrudazat, nem ragad meg.
Némi időt eltöltöttem a szívató pillangószelepek alakos karrendszerével. Rugók, lemezek alkotnak komplex egységet. A régi tulaj szerint itt matattak valamit hibát keresve. Szétszedtem, bezsíroztam, összeraktam a rendszert, de nem találtam hibát.
Utolsó kommentek